پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم

حوزه/ حجت الاسلام حسینی مقدم،وقف های پایدار را مسئله بسیارمهم عنوان کرد و گفت: اداره کل اوقاف قم دراین رابطه آمادگی همکاری با حوزه علمیه را دارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله اعرافی که دردفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته وقف گفت: وقف دارای ابعاد مختلفی مانند احیاء و حفظ موقوفات است. در این رابطه با حفظ وقف، برنامه هایی از سوی اداره کل اوقاف درحال پی گیری است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: موضوع دیگر احیاء وقف و اسناد آن است. در سال جاری برای 800 رقبه از رقبات، سند تک برگ صادر شده است.

وی با بیان اینکه از دیگر فعالیت ها اداره، پی گیری مسائل حقوقی وقف است اظهارداشت: درسال جاری از 45 پرونده موقوفات در محاکم قضایی دفاع شد و دراین رابطه در 42 مورد به نفع سازمان حکم صادر شده است.

حجت الاسلام حسینی مقدم یکی دیگر از فعالیت ها را  درآمد زایی از موقوفات برشمرد و گفت: در این رابطه نسبت به مشابه سال جاری 34 درصد رشد داشته است و در بخش بقاع مبترکه هم 25 درصد نسبت به سال گذشته شاهد رشد بودیم.

وی اظهارداشت: یکی دیگر از مسائل، بحث نیت وقف است. در این بخش و در مسائل فرهنگی و اجتماعی تلاش های خوبی شده است که یکی از این موضوعات بحث اعزام مبلغ  بوده و تاکنون 600 مبلغ در مناسبت های مختلف اعزام شده اند و در فعالیت اجتماعی بالغ بر 3هزار  و در مورد دارو  بیش از 300 میلیون تومان کمک رسانی شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در بحث کمک رسانی به هیئات مذهبی و مجالس روضه اهل بیت(ع)، 500 میلیون تومان کمک رسانی شده، افزود: از دیگر فعالیت ها، برپایی موکب به نام حضرت علی ابن جعفر(ع) در سامراء بود، گفت: این موکب توانست با حضور 100 خادم در مدت دو هفته خدمات خوبی به زائرین اربعینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از اربعین صورت گرفته، اظهار داشت: براساس آمارها روزانه ۹۰ هزار زائر به این شهر می آمدند.

حجت الاسلام حسینی مقدم بابیان اینکه به دنبال احیاء سایر موقوفات هستیم و در این رابطه موقوفه هایی هم شناسایی شدند، گفت: از دیگر فعالیت های صورت گرفته برنامه قرآنی است، در این بحث، امسال شهر قم توانسته درمسابقات ملی و کشوری رتبه اول و در مجموع استانها در دو موضوع حفظ و قرائت بدست بیاورد.

وی یکی دیگر از این فعالیت ها را تربیت حافظ قرآن از یک جزء تا بیش از آن است برشمرد و اظهارداشت: براساس آمار و برنامه ها، به دنبال این هستیم 20هزار نفر را دربحث حفظ مشارکت دهیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت های قرآنی، راه اندازی دومین مدرسه قرآنی در منطقه قلعه چم قم است، در این مدرسه اکثرا طلبه ها هستند و تا کنون موفق به حفظ 8 جزء شده اند. این قدم خوبی است که باهمکاری حوزه برداشته شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در بحث عمرانی 40 پروژه با اعتبار 7 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد، تا کنون 50 درصد کار پیشرفت داشته و تا پایان سال این پروژه ها هم تکمیل خواهند شد.

وی یکی دیگر از مسائل را  وقف های پایدار عنوان کرد و گفت: در این رابطه این اداره کل، آمادگی همکاری با حوزه را دارد.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha