جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصائبی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، اجرای طرح های آرامش بهاری، نشاط معنوی و ضیافت الهی، برنامه بصیرت عاشورایی و رهروان زینبی و اجرای ۲۵۶ برنامه در امامزادگان و همچنین انجمن یاوران وقف با حضور اقشار مختلف مردم را از برنامه های شاخص اوقاف استان در سال جاری برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران  رسانه های جمعی با تشریح برنامه های هفته وقف گفت: 12 برنامه از جمله غبارروبی مزارشهدا و امامزادگان و بقاع متبرکه، نشست تخصصی وقف و علم و فناوری، نشست تخصصی با موسسات قرآنی و اصناف و بازاریان، همایش یاوران وقف و افتتاح طرح های عمرانی در سراب و ورزقان، در هفته وقف در استان آذربایجان شرقی تدارک دیده شده است.

 وی اجرای طرح های آرامش بهاری، نشاط معنوی و ضیافت الهی، برنامه بصیرت عاشورایی و رهروان زینبی و اجرای 256 برنامه در امامزادگان و همچنین انجمن یاوران وقف با حضور اقشار مختلف مردم را از برنامه های شاخص اوقاف استان در سال جاری برشمرد.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به اقدامات خدماتی - عمرانی اداره کل اوقاف استان ابراز داشت: براین اساس یک میلیارد و 429 میلیون ریال به مدارس علوم دینی استان و 26 میلیارد و 648 میلیون ریال به مساجد اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین 7 میلیارد و 341 میلیون ریال به نیات اجتماعی، 9 میلیارد ریال به نیات خیریه، 13 میلیارد ریال به نیات مذهبی، 532 میلیارد ریال به بقاع متبرکه، یک میلیارد و 300 میلیون ریال به نیات تحصیلی، 390 میلیون ریال به دارو و درمان و 733 میلیون به تهیه جهیزیه و مقوله ازدواج پرداخت شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به دلیل دیرکرد احداث دانشکده علوم قرآنی در تبریز اذعان داشت: با توجه به احداث تنها دانشکده علوم قرآنی استان در مراغه و همچنین با توجه به اینکه وزارت علوم، برای هر استان، مجوز احداث تنها یک دانشکده علوم قرآنی را صادر می کند، تاکنون موفق به اخذ مجوز نشده ایم، اما تلاش برای تحقق آن، ادامه دارد.

انتهای پیام/ ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha