جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی در آیین افتتاحیه هم‌زمان ۱۳ پروژه صنعتی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: نظام پولی و بانکی ما باید دست سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی را بگیرد، اینکه بالغ‌بر ۵۰۰ واحد تولیدی در قم در حال تعلیق هستند رقم کمی نیست، کارآفرینی باید اولویت نظام پولی و بانکی ما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در مراسم آیین افتتاحیه هم‌زمان 13 پروژه صنعتی به مناسبت یوم‌الله 13 آبان در استان قم در واحد تولیدی آریا سیوان جم ضمن تسلیت ایام رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) بیان داشت: در این شرایط حساس کشور این وظیفه ماست که از کسانی که در عرصه تولید ملی فعالیت می‌کنند تشکر و تقدیر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از نمونه‌های بارز تولید داخلی واحد صنعتی آریا سیان جم است که البته به همت استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت و نهادهای این‌چنینی می‌توانند پا به عرصه فعالیت ملی بگذارند.

امام‌جمعه قم با اشاره به‌ ضرورت نیت‌های الهی در ارزش‌گذاری اعمال انسان‌ها خاطرنشان کرد: ارزش اعمال ما انسان‌ها در پیشگاه خدای تعالی به علل و عواملی وابسته است که برخی از این علل به انسان‌ها برمی‌گردد، اینکه انسان با چه انگیزه و نیتی فعالیت می‌کند مهم است.

وی ادامه داد: اسلام مخالف این مسئله نیست که انسان‌ها به دنبال منافعشان باشند اما درجه کارها نزد خدای تعالی متفاوت است، اگر کسی برای منافع شخصی خود فعالیت کند به همان می‌رسد، مرحله بعدی فعالیت برای جامعه بشری است و بالاترین مرحله اعمال آدمی رسیدن به قرب الهی است.

تولید ملی در شرایط فعلی عبادت محسوب می‌شود

آیت‌الله اعرافی با اشاره به روایت «ضربة علی یوم الخندق افضل من عبادة الثقلین» که درباره امیر مؤمنان علی (ع) بیان‌شده است مطرح کرد: یکی دیگر از علل مؤثر در ارزش کارها شرایط زمانه و جامعه است، اینکه امیر مؤمنان علی (ع) در جنگ خندق بالاترین عمل نظامی را انجام داد بدین علت بود که شرایطی خاص در آن زمان حاکم بود و اسلام از شرایط حساس و نقطه عطفی مهم عبور کرد.

وی اضافه کرد: فعالیت صنعت گران و واحدهای تولیدی در این شرایط دارای اهمیت والایی است که البته یکی دیگر از شرایط مؤثر در کارها نتیجه و خروجی آن کار است، ما در دفاع مقدس 8 سال در برابر دشمنان ایستادگی کردیم و بعد از سال‌های سال مقابل استعمار قرار گرفتیم و این نتیجه به کار رزمندگان اسلام ارزشی والا و الهی داد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ما در شرایطی هستیم که امروز دشمنان به دنبال ضربه زدن به درخت 40 ساله انقلاب هستند و با این هدف کار می‌کنند که به گفتمان انقلاب ضربه وارد کنند.

فروپاشی اقتصادی و فرهنگی، اجتماعی دو هدف کلان دشمنان اسلام

وی افزود: این را نمی‌گویم که بحران وجود دارد اما شرایط حساس و سختی پیش روی ما است، فروپاشی اقتصادی و فرهنگی، اجتماعی دو هدف کلان دشمنان اسلام برای ایران اسلامی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: هر فعالیتی در راستای رسیدن به اقتصادی پایدار و اشتغال‌زایی در درون کشور منتهی شود عبادت محسوب می‌شود.

دستگاه‌های اداری از صنعت گران حمایت کنند

وی افزود: شرط اول موفقیت در زمینهٔ اقتصادی پایدار و ملی حمایت دستگاه‌های اداری است، این دستگاه‌های اداری هستند که باید زمینه‌ساز و ریل‌گذار راه صنعت و تولید داخل باشند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اهمیت نقش نهادهای علمی فرهنگی تأثیرگذار در جامعه در راستای تبیین مسئله تولید داخلی ابراز داشت: دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی و بخش‌های فرهنگ‌ساز جامعه همچون دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه این وظیفه مهم یعنی فرهنگ‌سازی در کارآفرینی را عهده‌دار هستند.

کارآفرینی باید اولویت نظام پولی و بانکی ما باشد

وی ادامه داد: نظام پولی و بانکی ما باید دست سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی را بگیرد، اینکه بالغ‌بر 500 واحد تولیدی در قم در حال تعلیق هستند رقم کمی نیست، کارآفرینی باید اولویت نظام پولی و بانکی ما باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: با قطع‌نظر از نهادهای اداری، فرهنگ‌ساز و پولی و بانکی خود صنعت گران رکن رکین تولید داخلی هستند و باید در این شرایط حساس تحریم پا به عرصه نبر اقتصادی با دشمنان بگذارند.

حمایت از تولید ملی وظیفه‌ای همگانی است

وی با اشاره به اهمیت نقش مردم در حمایت از تولید ملی خاطرنشان ساخت: مردم نیز باید با حمایت از تولید داخل به چرخ صنعت ملی کمک کنند، شاید کیفیت برخی اجناس کمتر از مشابه داخلی باشد اما وظیفه ما حمایت از تولید ملی در این شرایط است.

وی در پایان گفت: همه اقشار مردم در این شرایط با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند اما قطعاً با تلاش مستمر و روحیه انقلابی از این شرایط حساس عبور خواهیم کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha