شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

​حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (عج) بیجار گفت: واقفین با علم به اینکه در عمل وقف خود، برنده اصلی معامله معنوی با خداوند متعال هستند، اقدام به انجام این عمل نیک می کنند و در اصل آخرت خود را بیمه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، عصر روز گذشته در جمع تعدادی از واقفین شهرستان بیجار که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، با اشاره به اهمیت وقف در اسلام اظهار داشت: انسان موجودی اجتماعی آفریده شده است و هرگز قادر نیست که به تنهایی زندگی کند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(عج) بیجارگفت: به همین منظور اجتماعی بودن انسانها، نیازهای متقابلی را برای طرفین به وجود می آورد که همین نیازها سبب تعامل و ... در جامعه بشریت می شود.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه برخی از این کارها، امور عام المنفعه هستند، افزود: انسان ها در طول زندگی خود کارهایی انجام می دهد که جنبه اجر و ثواب را دارند و خداوند نتیجه این نیکی را به وی چه در این دنیا و چه در آخرت خواهد داد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود به هفته وقف اشاره کرد و گفت: وقف یکی از سنت های بسیار نیکو در اسلام است که در صورت خوب اجرا شدن و تعهد همگان در برابر این موضوع، شاهد شکوفایی جامعه اسلامی خواهیم بود.

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(عج) بیجار اظهار داشت: سنت حسنه وقف به مانند دیگر اعمال نیک خداپسندانه، آثار مثبتی زیادی بر اجتماع دارد با این تفاوت که اجر وقف برای واقف حتی بعد از مرگش باقی می ماند، از این روست که وقف را سنت حسنه پایدار و ماندگار می نامند.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه واقف در اصل با خداوند معامله کرده است، گفت: حتی بعد از مرگ واقف خیرات و ثواب موقوفه مذکور برای سالها برای واقف منظور می شود، لذا سنت وقف یکی از اعمال ماندگار برای سعادتمندی انسان در آخرت است.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ وقف در جامعه توسعه یابد، اشاره کرد: اگر بتوانیم سنت حسنه وقف را در جامعه نهادینه سازیم، بی شک بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی برطرف می شود، لذا ترویج این سنت توسط دستگاه ها و نهادهای فرهنگی امری ضروری است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(عج) بیجار اظهار داشت: واقفین با علم به اینکه در عمل وقف خود، برنده اصلی معامله معنوی با خداوند متعال هستند، اقدام به انجام این عمل نیک می کنند و در اصل آخرت خود را بیمه می کنند.

وی با اشاره به اینکه عایدات موقوفات باید هزینه کارهای عام المنفعه و اجتماعی شود، تاکید کرد: واقفین به منظور بهره دیگران از موقوفه وی سنت وقف را ادا می کنند، لذا همه ما در قبال عایدات موقوفات مسئول و مامور هستیم و نباید اجازه دهیم که حقوق این موقوفه ها حیف و میل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha