شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدی

حوزه/ قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: طلاب و روحانیان شرکت‌کننده باید «طبیب دوّار بطبه» باشند، ازاین‌رو لازم است طلاب هم بصورت جمعی و هم فردی فعالیت تبلیغی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، دوشنبه‌شب در دیدار روحانیان مبلغ اعزامی به مراسم اربعین با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، اظهار کرد: امسال افزون بر طلاب و روحانیانی که به‌صورت ویژه برای فعالیت تبلیغی به اربعین اعزام شده بودند، شمار زیادی از طلاب هم به‌صورت انفرادی و بدون لباس مقدس طلبگی در این مراسم حاضر شده بودند که توان و ظرفیت مناسبی برای فعالیت تبلیغی داشتند.

وی افزود: طلاب باید «طبیب دوّار بطبه» باشند، نه اینکه تبلیغ در اربعین فقط در قالب گروه تبلیغی و موظفی باشد، ازاین‌رو لازم است طلاب هم بصورت جمعی و هم فردی فعالیت تبلیغی داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسین زحمت‌کش، از روحانیان مبلغ اعزامی خراسان شمالی به اربعین هم در این نشست، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود نرم‌افزار و سامانه ویژه‌ای برای ساماندهی اعزام طلاب و روحانیان به اربعین راه‌اندازی شود تا کاروان و محل فعالیت روحانیان در پیاده‌روی اربعین مشخص باشد.

وی تصریح کرد: حضور روحانیان در جمع‌های مختلف مناسب است، اما به دلیل اینکه زائران زیادی از استان ما در مراسم اربعین شرکت می‌کنند اگر از ابتدا کاروان هر روحانی مشخص شود فعالیت تبلیغی بهتر صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش خاطرنشان کرد: بهتر است برای سال آینده‌ ساز و کاری مهیا شود تا کاروان‌هایی که از خراسان شمالی به اربعین اعزام می‌شوند، از سوی روحانیان مدیریت شوند و روحانی کاروان همراه این کاروان‌ها باشد.

وی اضافه کرد: همچنین شایسته است در فضای تبلیغی اربعین تنها در چند امر منحصر نشود و طرح‌های جدید و ایده‌های نو برای فعالیت تبلیغی روحانیان در اربعین مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha