پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتب دینی - پژوهش - تحقیق

حوزه/ مدیر مسئول انتشارات "دلیل ما" بر لزوم ارایه کتب دینی و مذهبی به زبان روز در سطح جامعه تاکید کرد.

یدالله سعدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به ضرورت تقویت بعد اطلاع‌رسانی برای تبلیغ آثار دینی و حوزوی ناشران به خصوص از طریق رسانه ملی و دیگر رسانه‌های جمعی اظهار داشت: به عقیده بنده، یکی از مهمترین آسیب‌های نشر دینی و حوزوی این است که آن طور که باید و شاید به مسئله ویراستاری متون و به روز بودن براساس نیازسنجی مخاطب توجه جدی صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: با وجود آن که ما از حیث محتوایی با توجه به بهره مندی از گنجینه عظیم معارف اهل بیت(ع) با مشکل خاصی روبرو نیستیم اما ارائه این محتوای غنی به نسل امروز اولا باید به زبان روز باشد و ثانیا اینکه در چاپ کتاب به مسائلی چون ویراستاری، طراحی، صفحه آرایی و ... بها داده شود تا بلکه از این طریق کتاب به عنوان یک کالای مهم فرهنگی در یک بسته بندی و چاپ و صحافی زیبا و جذاب به مخاطب عرضه شود.

این ناشر کتب دینی و مذهبی همچنین گفت: یکی از مشکلات مهم نشر دینی به طور کلی این است که متأسفانه ویترین مناسبی برای عرضه کتاب دینی و حوزوی وجود ندارد، ضمن آن که اساساً در دنیای امروز مرسوم است که کتابفروشی‌ها چندین برابر ناشران هستند اما گویا در ایران این مساله برعکس است.

وی خاطرنشان کرد: راه حل پیشنهادی برای حل این مشکل این است که تدابیری اتخاذ شود تا در شهرهای مختلف کشور، فروشگاه‌های بزرگ کتاب به منظور آشنایی مردم با کتب منتشر شده احداث گردد، تا به این وسیله کتاب‌ها به راحتی در دسترس مخاطبان و علاقه مندان قرار گیرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha