جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت اله نمازی-دیدار مسئولان اوقاف اصفهان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه وقف در زمینه درمان و بیماری های صعب العلاج باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: قطعا اگر مردم نسبت به آثار و برکات وقف به خوبی توجیه و آگاه شوند، آمار وقفیات نیز افزایش پیدا خواهد کرد .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، شامگاه دوشنبه در دیدار مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان، با بیان این که پیگیری مسائل حقوقی و ثبتی وقفیات کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است، گفت: با توجه به اینکه احیای موقوفات نتیجه تلاش پرسنل ادارات اوقاف و امورخیریه است، باید از زحمات آنها قدردانی کرد

عضوخبرگان رهبری به روایاتی ازائمه معصومین(ع) راجع به وقف که هرچیزی که وقف می شود تا دست به دست بشود تمام رده هایی که در سلسله مراتب نیت واقفین قرار می گیرند از ثواب آن برخوردار می شوند، اشاره کرد و افزود:  80 واسطه هم اگر در اجرای نیات وقفی دخالت داشته باشند از ثواب و فضیلت آن برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه تمام دست اندرکاران عزاداری امام حسین(ع) و خدمتگزاران زائرین ائمه اطهار(ع) از ثواب وقف برخوردار می باشند، به پیچیدگی بحث های اقتصادی در وقف اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از جایگاه های اقتصادی مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری نیز وقف می باشد باید توجه ویژه ای به آن شود.

امام جمعه کاشان، معنای وقف را مشارکت عمومی مردم و امت اسلامی در طرح های عام المنفعه دانست و گفت: هر پروژه ای که از حاکمیت جدا شود و در اختیار مردم قرار گیرد، آن پروژه موفق است.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به پیاده روی اربعین حسینی که نمونه ای از وقف که با مشارکت عمومی همراه بود و بازتاب جهانی داشت اشاره کرد و گفت: برخلاف تحلیل دشمنان طی نمودن مسیر پیاده روی 80  کیلومتری از نجف تا کربلا تنها با عشق و انگیزه مردمی صورت می گیرد.

آیت الله نمازی با اشاره به لزوم هدایت نیات واقفین به سمت حوزه های علمیه و با بیان اینکه  مراجع معظم تقلید، دانشمندان و علمای بزرگ در حوزه های علمیه تربیت شده اند، افزود: به دلیل اینکه حوزه های علمیه همواره اسلام را از حوادث حفظ کرده اند، لذا توسعه و احیای این مراکز در مقطع کنونی بسیار ضروری است. 

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه وقف در زمینه درمان و بیماری های صعب العلاج نیز باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: قطعا اگر مردم نسبت به آثار و برکات وقف به خوبی توجیه و آگاه شوند، آمار وقفیات نیز افزایش پیدا خواهد کرد  

آیت الله نمازی در پایان فتوای امام راحل را بهترین سند و پشتوانه برای زنده کردن موقوفات تصرف شده عنوان کرد و افزود: امیدواریم مسئولین در صحنه اجرا نیز بتوانند وقفیات بیشتری را احیا کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha