شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نمایندگان طلاب یزدی در قم

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به افتتاح دو رشته تخصصی از بهمن ماه در حوزه یزد گفت: سال آینده ۲مدرسه علمیه جدید در یزد راه اندازی می شود.

به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در جمع نمایندگان طلاب یزدی در قم، با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 مدرسه علمیه در استان یزد وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد، 12 مدرسه علمیه با حضور طلاب حوزه های علمیه در حال فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه یزد افزود: 2 مدرسه علمیه(عبدالرحیم خان و مدینه العلم کاظمیه) ان شاءالله با یاری خدای متعال در سال آینده به طور رسمی کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مدرسه علمیه عبدالرحیم خان از گذشته فعالیت داشته ولی با توجه به قدیمی بودن ساختمان مجبور به تخریب کامل آن شدیم و مدرسه ای جدید ساخته شده که ان شاءالله در سال آینده دروس تخصصی را در این مدرسه برگزار خواهیم کرد.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه تمام شهرستان های یزد دارای مدرسه علمیه هستند به جز شهرستان خاتم گفت: بسیار دنبال این بودیم که در این شهرستان هم مدرسه علمیه داشته باشیم که بنا به دلایلی نشد، ولی شهرستان صدوق و اشکذر با توجه به نزدیکی به شهرستان یزد نیازی به مدرسه علمیه نبود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به اینکه هم اکنون در استان یزد 1526 طلبه در مدارس علمیه سطح استان یزد در حال تحصیل علوم حوزوی هستند، افزود: در این مدارس علمیه 130 استاد که دارای حکم استادی هستند، به طلاب دروس حوزوی را آموزش می دهند.

وی با بیان اینکه در استان یزد 4 رشته تخصصی وجود دارد ادامه داد: رشته های تخصصی مهدویت، تفسیر، امامت، حقوق و قضا هم اکنون با حضور طلاب علاقه مند به این رشته ها در حال فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه یزد با افتتاح دو رشته تخصصی در بهمن ماه سال جاری در استان خبر داد و گفت: رشته تخصصی کلام و تبلیغ قرار است که در بهمن ماه با جذب طلاب علاقه مند کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha