جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) جویبار

حوزه/ حجت الاسلام فلاح گفت: اهتمام در برپایی مجالس اهل بیت(علیهم السلام) به خصوص احیاء و گسترش حرکت عظیم اربعین، همانند جهاد در راه خدا است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» در مازندران،حجت الاسلام فلاح، در نشست «حضرت زینب(سلام اله علیها) پیام رسان کربلا» در مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) جویبار گفت: حوزه های علمیه به عنوان وارثان انبیاء الهی باید در احیاء و برپایی مجالس اهل بیت (علیهم السلام) اهتمام ویژه ای داشته باشند و این کار همانند جهاد در راه خدا است.

این استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر نقش ویژه زنان در زنده نگه داشتن عاشورا و ماندگاری قیام کربلا، بیان کرد: در برنامه مدینه تا مدینه امام (علیهم السلام) که از سفر مدینه تا کربلا و بعد از آن، کربلا تا مدینه بود، زیباترین جلوه های ایثار را زنان بزرگی همچون حضرت زینب (س) به نمایش گذاشتند که در تاریخ ماندگار شده است.

وی در ادامه با اشاره به فضایل حضرت زینب (س)، گفت: این بانوی بزرگوار بسیار اهل کرامت و خرد بود که در القاب ایشان به عالمه غیر معلمه شهرت دارند؛ یعنی علم ایشان لدّنی بود.

حجت الاسلام  فلاح در پایان خاطر نشان کرد: رسالت مهم  حضرت زینب ( سلام ا... علیها ) پیام رسانی مکتب عاشورا بود که ایشان نقش خود را در قیام کربلا بسیار خوب ایفا کرده و با ایثار و شجاعت و خطبه های آتشین در کاخ یزید و ابن زیاد باعث بیداری مردم از خواب غفلت شدند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha