شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم

حوزه/ رسانه نقش مهمی در ترویج سنت حسنه وقف می تواند داشته باشد. باید کاری کرد تا «شعار همه واقف باشیم» همانند صدر اسلام، نشر پیدا کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، امروز در نشست خبری که با موضوع گرامیداشت هفته وقف در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) پایه گذار وقف بوده است، گفت: ساختار وقف، ساختاری بسیار دقیق،  فقهی و حقوقی و برای ماندگار کردن امور خیریه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بابیان اینکه باتوجه به احکام فقهی درمورد موقوفات، ماندگار ترین خدمت به جامعه است، افزود: هر امر خیری که در ساختار حقوقی و فقهی وقف جای بگیرد، تغییر آن خلاف است و به همین دلیل هیچ ساختاری نمی تواند وقف را از نیت واقف منحرف کند.

وی با بیان اینکه واقف با استفاده از ساختار فقهی و حقوقی می تواند وقف و کار خودش را بیمه کند و از دستبرد افراد خائن حفظ کند، گفت: باید جامعه به سمتی برود که سنت وقف فراگیر شود و هر مسلمانی درهر سن و سالی و در هر کار و مسئولیتی به انجام عمل وقف اهمیت دهد.

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: برای تحقق این امر رسالت ترویج وقف مسئولیتی سنگین است که بخشی های از آن به عهده مبلغین، رسانه و اصحاب قلم است.

وی بابیان اینکه رسانه نقش مهمی در ترویج سنت حسنه وقف می تواند داشته باشد، اظهارداشت: باید کاری کرد تا شعار همه واقف باشیم همانند صدر اسلام، نشر پیدا کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی دیگر از رسالت های رسانه و از سنت های حسنه، معرفی امامزادگان و ترویج زیارت آنان است، گفت: امامزادگان سرمایه های تاریخی معنوی و فرهنگی هستند؛ به همین دلیل باید در ترویج این سنت های حسنه تلاش فراوانی کرد تا این بقاء به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha