جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عیدی

حوزه/ معاون فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: نکوداشت شهید آیت الله بهشتی با شعار«من بهشتی ام» روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ آبان، در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، محمد عیدی، در نشست خبری نکوداشت نودمین سالروز تولد شهید آیت الله بهشتی، اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری برای تحقق شهر فرهنگی پرداختن به سرمایه انسانی نمادین است.

وی ادامه داد: این پرداختن یک فرایند الگو سازی برای شهروندان است که در مسیر  توسعه پایدار کارگزارانی خوبی باشند، لذا یکی از رسالت های شهرداران ارج نهادن به سرمایه انسانی که جلوه نمادین دارند، است.

عیدی اضافه کرد: شهید آیت الله بهشتی یکی از ارکان چنین عرصه ای می تواند باشد  که باید برای ارج نهادن به این سرمایه انسانی تلاش کرد، درحقیقت شهید آیت الله بهشتی محصول یک فرایند و خود آغاز یک فرایند است، محصول فرایند مکتب فقهی اصفهان و از طرف دیگر ظرفیت بالای شخصیت گفتگویی است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: نکوداشت شهید آیت الله بهشتی با شعار«من بهشتی ام»  روزهای 21، 22 و 23 آبان، در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان و درمحور گفتمانی توسعه اقتصادی، شاخص های حکومت دینی و فقهی و حقوق و قانون اساسی برگزار می شود.

وی در پایان گفت: برگزاری سلسله نشست های «زندگی به سبک بهشتی» در طول سال و همچنین نشست های تخصصی و با افراد نزدیک به شهید آیت الله بهشتی در حین برگزاری نکوداشت و تداوم نشست های تخصصی با حضور نخبگان جامعه تا پایان سال از جمله برنامه های تدوین شده است.

ضرورت معرفی ویژگی های شهید بهشتی در قالب های هنری

حجت الاسلام روح الله شانظری، معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: دانشگاه، نهاد خلاق و تولید علم و فرهنگ است و مغز تمدن در هر جامعه محسوب می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان بیان کرد: بزرگداشت شهید بهشتی  یعنی بزرگداشت اندیشه های ایشان؛ شهید بهشتی از جمله شخصیت های کم نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی است شخصیتی که دنیا دیده و عالِم به روز، قانون مدار و حق محور بود.

وی ابراز کرد: شهید بهشتی در بخش ضرورت امر تشکیلات و سیستمی کار کردن تاکیداتی داشته که امروز قابل تامل است، ویژگی های شخصیتیایشان بسیار خاص و آموزنده برای نسل جوان است

حجت الاسلام شاه نظری در پایان گفت: معتقدیم که باید ویژگی های منحصر به فرد شهید بهشتی در قالب های هنری به نسل جوان معرفی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha