پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

​حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اگر بتوانیم سنت شایسته، نیکو و اسلامی وقف را در جامعه نهادینه سازی کنیم، بی شک شاهد ریشه کن شدن فقر خواهیم بود، لذا همه شما بزرگواران باید در حفاظت از موقوفات تلاش های خود را چند برابر کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، بعدازظهر امروز با مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: اگر بتوانیم سنت شایسته، نیکو و اسلامی وقف را در جامعه نهادینه سازی کنیم، بی شک شاهد ریشه کن شدن فقر خواهیم بود، لذا همه شما بزرگواران باید در حفاظت از موقوفات تلاش های خود را چند برابر کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: باید اجاره موقوفات به موقع پرداخت شود و تاخیری در این امر صورت نگیرد، زیرا وقف و درآمدهای ناشی از آن در امر اقتصاد و اشتغالزایی سهم بسزایی دارد و می تواند تا حد قابل توجهی در کاهش بیکاری در جامعه اسلامی نقش داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: کسانی که قصد دارند چیزی را در راه تعالی اسلام و جامعه اسلامی وقف کنند، سعی کنند  با نیت جدید وقف نمایند یا این موقوفات نیازهای روز جامعه اسلامی را برطرف سازد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی تاکید کرد: پایه و اساس وقف، نگاهی دینی و فرهنگی است، لذا باید درآمدهای حاصل از این حوزه را در زمینه هایی همانند ازدواج، تهیه جهیزیه برای جوانان و... هزینه نمود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مدیریت و توسعه موقوفات زمینه رضایت مردم در جامعه اسلامی را مهیا می سازد، لذا امیدواریم با برنامه های جدیدی که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان برای مدیریت و نگهداری از موقوفات تدوین شده است، شاهد رشد و نهادینه شدن سنت وقف در این خطه از کشور باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: برای اینکه بتوانیم که سنت حسنه وقف را در جامعه اسلامی نهادینه سازی کنیم نیازمند اطلاع رسانی و کمک رسانه های جمعی هستیم، بنابراین رسانه ها باید در این عرصه همواره یار و یاور اوقاف و امور خیریه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در پایان سخنان خود تاکید کرد: اکنون وضعیت موقوفات در کشور در حد مطلوبی است در حالی که وقف قبل از انقلاب وضعیت بسیار نامناسبی داشت و درآمدهای حاصل از موقوفات به غارت می رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha