جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که امروز دشمن بر تحریک نفس متمرکز است و می خواهد ریاست طلبی و قدرت طلبی توسعه پیدا کند، گفت: اگر چنین شود این اتفاقات به کشور لطمه می زند و آسیب زاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، در شب رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که انس بن مالک از نوجوانی در خدمت پیامبر(ص) بود و در روایات آمده که ایشان در آخرین ساعات عمر خطاب به او نکاتی را عرض می کنند، گفت: انس بن مالک می گوید در این ساعات خدمت پیامبر(ص) رسیدم که دیدم ایشان بر روی حصیری در حال اشک ریختن هستند و دلیل را جویا شدم، پیامبر(ص) فرمودند ای انس روزهای آخر عمر من است، اما ناراحتی من برای مرگ نیست، خوشحالم  که به ملاقات خداوند می روم، چراکه بر اساس روایات کسانی از مرگ می ترسند که آگاه نیستند، اما عالم برزخ عالم بزرگ و مهمی بوده و این طور نیست که انسان با مرگ زندگی او به پایان برسد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که باید درک دقیق از عالم برزخ پیدا کرد، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) به انس بن مالک این چنین فرمودند که من از عالم برزخ نمی ترسم و چیزی از مرگ نزد من محبوب تر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که انس بن مالک از ایشان دلیل تباکی را جویا شد که پیامبر(ص) فرمودند نگران چندین چیز بعد از خودم هستم که ممکن است برای امت من پیش آید، بیان کرد: در حقیقت آن کسی نگران است که بینش دارد و آینده نگر است و به خوبی می داند بناست در آینده چه اتفاقاتی رخ دهد.

وی با بیان این که نگرانی ها ناشی از بینش، آگاهی و آینده نگری است و در روایات نیز هست که در زمینه یک چیز باید همه نگران باشند و آن هم عاقبت بخیری است، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) این چنین فرمودند که نگرانی های من این است که هوای نفس بر این مردم حاکم شود که اگر هوای نفس حاکم شود حقیقت نادیده گرفته می شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه خاطر نشان کرد: هر کس تابع هوای نفس خود شد سقوط کرد و  امروز نیز دشمن بر تحریک نفس متمرکز است و می خواهد ریاست طلبی و قدرت طلبی توسعه پیدا کند که اگر چنین شود این اتفاقات به کشور لطمه می زند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، قطع رحم و رابطه های فامیلی را از دیگر نگرانی های پیامبر گرامی اسلام(ص) عنوان و ابراز کرد: همچنان که این اتفاق نیز افتاد و در جنگ جمل فامیل مقابل فامیل می جنگد چراکه زبیر با حضرت علی(ع) ارتباطات فامیلی دارند، اما در مقابل هم می جنگند در صورتی که کسانی که ارتباطات فامیلی دارند باید باری از روی دوش یکدیگر بردارند.

وی در پایان ضمن اشاره به ضرورت پرهیز از حب مال و مال دوستی، با بیان این که این مال دوستی آسیب می زند، تصریح کرد:  بهترین کمک به اطاعت خدا ثروت است اما پیامبر توصیه به دوری از ثروتی کرده اند که از راه حرام و غیرشرعی باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha