جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ دشمن بعد از رحلت پیامبر(ص) چشم طمع به حکومت بر ممالک اسلامی داشت وآتش زدن خانه فاطمه زهرا(س) مقدمه برای عاشورا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد امشب در مراسم شب  رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در منزل آیت الله محسن فقیهی از اعضای جامعه مدرسین در قم برگزار شد، با بیان اینکه اگر کسی به حالت طبیعی از دنیا برود، به آن مرگ و رحلت و  اگر کسی در راه خدا کشته شده، به او شهید گفته می شود، گفت: براساس نقل تاریخ پیامبر اکرم(ص) با زهر و به مرور زمان از دنیا رفته است.  

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه  رحلت پیامبر(ص) با نشانه های همراه بود افزود: ازجمله آن این است که بر اساس نقل تاریخ زمانی که حضرت علی(ع) به یمن رفت و مردم یمن به دست حضرت مسلمان شدند، بعد از این قضیه پیامبر(ص) کسی را به سمت آنها فرستاد تا برای آنها از دین و اسلام بگوید.

وی عنوان کرد: بعد پیامبر(ص) فرمودند« فلانی اگر این همه توصیه کردم برای این است زمانی که برگشتی دیگر من را نمی بینی و تنها منبر خالی را خواهی دید».

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: نشانه دیگر این است قبل از حادثه غدیر پیامبر(ص) از رحلت خود خبر دادند و حتی 15 روز قبل از رحلت کنار قبرستان بقیع آمدند و با مردگان صحبت کردند.

این استاد حوزه افزود: پیامبر(ص) دارای مقام عصمت است و این عصمت را قرآن در مسائل دنیوی و نگه داری وحی و... تصریح می کند و می فرماید ایشان حرف دروغی نمی  گوید.

این استاد حوزه افزود: بعد از شروع بیماری پیامبر(ص)، حوادث شروع شدکه مهمترین آن شروع فتنه های از سوی افرادی مانند خلفاء بود.

وی با بیان اینکه فتنه گران برای رحلت پیامبر خاتم(ص) لحظه شماری می کردند، عنوان کرد: دشمن بعد رحلت پیامبر(ص) چشم طمع به حکومت بر ممالک اسلامی داشتند وآتش زدن خانه فاطمه زهرا(س) مقدمه برای عاشورا بود.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha