جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حرم حضرت معصومه(ع)

حوزه/ یکی از سخنرانان حرم بانوی کرامت گفت: کمترین خواسته خداوند از انسان، انجام واجبات و ترک محرمات است؛ شناخت این دو می تواند انسان را به کمال مقصود برساند و این همان مقام صداقت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام بخشی در تبیین اثرات عبودیت واقعی  در حرم حضرت معصومه(س) گفت: هرانسانی اگر وظیفه شناس و تکلیف گرا باشد و به معنای واقعی کلمه عبد الهی شود خداوند مقاماتی به این بنده عطا می‌کند که باعث کمال و هدایت و ثابت قدم بودن در صراط مستقیم خواهد شد.

وی افزود: از مهم ترین مقام‌هایی که خداوند به انسان تکلیف گرا و وظیفه شناس عطا می‌کند مقام صداقت است و این همان مقام تصدیق خداوند است که به معنای این است که شخص بر عهد و پیمانی که در عهد الست بسته است ثابت قدم خواهند ماند.

این سخنران حرم مطهر یادآور شد: کمترین خواسته خداوند از انسان، انجام واجبات و ترک محرمات است و شناخت این دو می تواند انسان را به کمال مقصود برساند و این همان مقام صداقت بوده و هر کس اهل صداقت با خداوند نباشد دچار توحش، قتل، خونریزی و… خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر انجام واجبات و ترک محرمات همراه با ولایت اهل بیت(ع) باشد کارساز و تاثیرگذار خواهد شد، در غیر اینصورت نتیجه ای جز خوارج بودن نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام بخشی افزود: برای ثابت قدم ماندن در مقام صداقت بهترین وسیله، توسل به اهل بیت(ع) می‌باشد و هر کسی بخواهد بدون اهل بیت(ع) به مقام صداقت برسد در حقیقت به مسیر گمراهی و ضلالت کشیده خواهد شد.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از مقام‌هایی که خداوند به عبد واقعی عطا می‌کند مقام اطمینان و قلب راسخ هست که شخص در مسیری که قدم می‌گذارد یقین پیدا می‌کند و این همان نفس مطمئنه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha