پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
‌ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد گفت: روحانی مدافع حرم حجت‌الاسلام محمدحسن دهقانی در زمان زندگی با قال الصادق (ع) و قال الباقر (ع) زیست و با کلام یا زینب (س) به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه شب گذشته در مراسم اولین شب شهادت روحانی مدافع حرم حجت‌الاسلام محمدحسن دهقانی در مسجد مدرسه معصومیه قم ،با اشاره به «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمینَ» بیان داشت: تعابیری در قرآن کریم برای نبی مکرم اسلام استفاده‌شده که برای هیچ‌کس از جانب خدای تعالی مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: خدای تعالی برای ایجاد رضایت پیامبر اسلام (ص) قبله مسلمین را تغییر داد و این‌ها همه نشانه بزرگی و جایگاه این پیامبر الهی بود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: امیر مؤمنان علی (ع) برای رحلت نبی مکرم اسلام (ص) با ناراحتی می‌فرماید که با موت پیامبر رشته ارتباط بشر باخدای تعالی یعنی وحی قطع شد که در زمان هیچ پیامبری این مسئله صورت نگرفت.

وی افزود: بخشی از نکاتی که درباره پیامبر اکرم (ص) در قرآن کریم بیان‌شده برای اهل علم و شهدا مطرح‌شده و این نشانه از جایگاه رفیع اهل علم و شهدا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد اظهار داشت: با اشاره به «شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ وَ الْمَلائِکَةُ وَ أُولُوا الْعِلْمِ قائِماً بِالْقِسْطِ» اظهار داشت: عطف اهل علم نشانه از جایگاه رفیع علما دارد و درجایی دیگر در قرآن کریم راسخون در علم بیان می‌شود.

وی افزود: اهل علم اصلی انبیا و اهل‌بیت (ع) هستند و بعد از آن‌ها علما و کسانی که عالم به علم هستند و باتقوا درراه خدای تعالی فعالیت می‌کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه تصریح کرد: خدای تعالی در قرآن کریم علمای بی‌عمل را مذمت می‌کند بلعم باعورا و علمای یهودی که فقط حاملان کتاب‌ها هستند بخشی از این مذمت‌های قرآنی هستند و تا قیام قیامت کسانی که برای دنیا با حرص و طمع مورد مذمت خدای تعالی واقع می‌شوند.

وی اضافه کرد: شهید حجت‌الاسلام دهقانی با فضایل اخلاقی و علمی که داشت نمونه بارز آیه والراسخون فی العلم است، این عالم مجاهد هم در تعلمی و تعلم و اخلاق موفق بود و در پایان به توفیق شهادت دست‌یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد با اشاره به آیات 154 سوره بقره و آیه 169 سوره آل‌عمران ابراز داشت: خدای تعالی در قرآن کریم به ما می‌گوید که شهدا را در گفتار و اذهانتان مرده حساب نکنید.

وی گفت: من به خانواده شهید دهقانی تبریک می‌گویم که چنین فرزند عالم و مجاهدی تربیت‌کرده و بهترین توفیق نصیب او شده، ولی چه خوب است که با شهادت از این دنیا برویم و عند ربهم یرزقون باشیم.

وی در پایان مطرح کرد: این شهید عالم و مجاهد در زمان زندگی با قال الصادق (ع) و قال الباقر (ع) زیست و با کلام یا زینب (س) به شهادت رسید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha