جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام حسن ع

حوزه/ رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد گفت: صبر و گذشت دو ویژگی بارز امام حسن مجتبی (ع) بود .

حجت الاسلام فرزاد منصوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خرم آباد، با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) در حلم و بردباری زبانزد است، بیان داشت:آن امام همام دارای  عزت نفس وسخاوت بوده اند به گونه ای که روایات فراوانی در خصوص بخشش مادی و معنوی امام حسن مجتبی(ع) به نیازمندان ،در منابع دینی و شیعی نقل شده است .

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) در عرصه عبادات فردی و اجتماعی نیز در مقامی والا قرار داشته اند، اظهار داشت:از سیره آن امام همام در زوایای گوناگون زندگی می توان درس های آموزنده بندگی و بخشش را فرا گرفت .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد مردم داری وتوجه ویژه به اقشار ضعیف و نیازمند را از دیگر ویژگی های امام حسن مجتبی (ع) برشمرد و خاطر نشان کرد:آن حضرت در طول زندگی چند بار تمام اموال و دارایی های خود را صرف خدمت به نیازمندان نمود .

حجت الاسلام منصوری با بیان اینکه احسان و خلق نیکو امام حسن مجتبی (ع) الگویی برای زندگی امروز محبان آن حضرت است،گفت:باید ابعاد و ویژگی های شخصیتی آن امام همام را در زندگی فردی و اجتماعی بکار گیریم تا در مسیر سعادت دنیوی و اخروی قرار گیریم .

وی در پایان با اشاره به اینکه در سیره تربیتی امام حسن مجتبی (ع) نکات قابل توجهی نهفته است،یادآور شد:زندگانی آن امام همام الگویی والا برای تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان است که نیاز است والدین و مربیان تعلیم و تربیت از ظرفیت عظیم سیره زندگانی ایشان برای تربیت نسلی مومن و موحد بهره گیرند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha