جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میر شفیعی

حوزه/پیامبر(ص) فرموده اند، اگر کسی قرار است هدایت شود ،نمی تواند خود را جدای از پیروی اهل بیت(ع) و توحید بداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام میر شفعیی در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) که با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی از مراجع تقلید در مدرسه امیرالمؤمنین(ع)  قم برگزار شد گفت: زمانی که روزهای آخر زندگی پیامبر اسلام(ص) را بازبینی می کنیم، متوجه می شویم، ایشان به مراتب به حدیث ثقلین را درجمع تکرار می کردند و نگران بودند که مردم به ثقلین،پشت کنند.

سخنران این مراسم بابیان اینکه آیات و روایات زیادی وجود دارد که پیامبر(ص) غصه دار امت و مظهر رحمت برای امت بودند، افزود: ایشان حتی غصه دار نجات مردم بودند و  نمی خواستند کسی از امت گمراه و جهنمی شود.

وی عنوان کرد: ایشان آن قدر غصه دار امت بودند که قرآن به این قضیه به پیامبر(ص) می فرماید« ای پیامبر(ص) چرا آن قدر نگران گمراهی امت هستی، اگراین طوری پیش برود خودت را از بین خواهی برد.

حجت الاسلام میر شفعیی گفت: در تاریخ آمده است، پیغمیر خاتم(ص) همه تلاششان این بود که امت هدایت شوند و برای این هدایت، خود را به سختی می انداختند؛ حتی  در مواقعی دندان پیامبر(ص) شکسته شد.

سخنران این مراسم افزود: پیامبر(ص)  طبیب دوار و پدری مهربان بود، اما در عمل افرادی با رحمت و خیراهی پیامبر(ص) جنگیدند.

وی عنوان کرد: ایشان مأمور بودند تا مبلغ دین و هادی باشند؛ تنها راه مبلغ بودن و هادی بودن، این است مردم ولایت اهل بیت(ع) را بپذیرند.

حجت الاسلام میر شفعیی گفت: پیامبر(ص) تأکید داشتند اگر کسی قرار است هدایت شود ،نمی تواند خود را جدای از پیروی اهل بیت(ع) و توحید  بداند.

سخنران این مراسم افزود: موضوع ولایت و پیروی از آن، آن قدر مهم بود که پیامبر(ص) در 23 سال نبوتش را هر جا فرصتی بدست می آورد از پیروی از ولایت و قرآن سخن می گفت.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha