پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جمعیان

حوزه/ حجت الاسلام جمعیان گفت: روحانی و طلبه ای که لباس پیامبراکرم (ص) را بپوشد ولی از اخلاق آن حضرت دور باشد، به هیچ عنوان به مسیری که نبی مکرم اسلام(ص) برایش ترسیم کرده نخواهند رسید.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه درکاشان حجت الاسلام مجتبی جمعیان، امروز در  جمع سوگواران رحلت نبی اکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در آستان بی بی زینب (س) یزدل آران و بیدگل، به شخصیت حضرت نبی اکرم اسلام (ص ) اشاره کرد و گفت: براساس آیت قرآن حضرت محمد (ص) دارای خلق عظیم بود  

وی، معاشرت مهربانانه پیامبراکرم (ص) باکودکان را از دیگر خصوصیات اخلاقی ایشان عنوان کرد و با تاکید بر اینکه اخلاق نبوی باید در جامعه اسلامی نهادینه شود، افزود: حضرت محمد (ص) به نماز اول وقت اهمیت زیادی می دادند و خیلی بداست که عزادار پیامبراکرم (ص) باشیم، ولی به نماز اول وقت اهمیت ندهیم. حضرت در آخرین لحظات عمر شریف خود فرمودند شفاعت ما به کسی که نماز را سبک می شمارد نمی رسد.

این کارشناس مذهبی، نماز را معراج مومن و هدیه خداوند متعال به رسول مکرم اسلام (ص) دانست و تصریح کرد: اگر می خواهیم حسنی و حسینی باشیبم باید اقامه نماز اول وقت را در جامعه دینی نهادینه کنیم.

حجت الاسلام جمعیان، روحانیون و طلاب را ادامه دهندگان رسالت پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: همان طور که طلاب لباس پیامبر اکرم (ص) را به تن می کنند، اخلاقشان نیز باید نبوی و حسنه باشد.

وی خاطرنشان کرد: روحانی و طلبه ای که لباس پیامبراکرم (ص) را بپوشد ولی از اخلاق آن حضرت دور باشد، به هیچ عنوان به مسیری که نبی مکرم اسلام(ص) برایش ترسیم کرده نخواهند رسید.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: همان طور که حضرت محمد(ص) آخرین و برترین پیامبر(ص) بودند، ادامه دهندگان راهش نیز باید از همه بالاتر و افضل تر باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha