جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماندگاری

حوزه/ کارشناس مسائل دینی با بیان این که اگر اهل شهوترانی، بی حیایی، حرامخواری و دست درازی به بیت المال باشید در واقع پیمان را با امامتان شکستید و نباید بگذارید این پیمان ها و لبیک ها شکسته شود، عنوان کرد: اساسا نزول خواری، حرامخواری، دست درازی به بیت المال با ارادت به صاحب الزمان(عج) نمی گنجد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، عصر امروز در مراسم یادبود شهید مدافع حرم حسین محرابی، در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی، در شب شهادت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: اگر امام رضا(ع) در آن روزی که به مشهد وارد شدند یار و یاور کم داشتند، امروز سیل جمعیت از اقصی نقاط ایران اسلامی در سالروز شهادت این امام رئوف به مشهد آمده اند تا ندای لبیک یا امام رضا(ع) سر داده و با ایشان پیمان دوباره ببندند.

وی با بیان این که مردم ما عهد و پیمان با شهدا را در این مسیر می دانند، تصریح کرد: اگر می خواهید امام رضا(ع)، ولی زمان، مقام معظم رهبری و ائمه اطهار(ع) را در عرصه زندگی خود تنها نگذارید باید اهل گذشت از گناه و معصیت، گذشت از کینه و کدورت و گذشت از جان همچون شهید حسین محرابی باشید، ابراز کرد: باید تلاش کنید پای پیمان خود بایستید.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که بنابر آیه 23 سوره احزاب اگر اهل مجاهدت، مقاومت و استقامت هستید باید پای لبیک هایتان بایستید و در عهد و پیمان خویش متزلزل نباشید، گفت: آنانی که به پیامبر لبیک گفته بودند  پس از ایشان جانشین پیامبر را تنها گذاشتند و ما اگر می خواهیم آنان را همراهی کنیم باید پای عهد و پیمان خود بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که مجاهد اگر نداند چگونه بگذرد و مقاومت و استقامت کند، عهد و پیمان او به هم می ریزد، اظهار کرد: مرد و زن باید بدانند که اولین شرط اساسی، مجاهدت و استقامت پای لبیک ها است و در این مسیر اگر می خواهید پای لبیک هایتان بمانید باید از گناه بگذرید و نباید در میان مردان و زنان شیعی، گناه فراوان باشد.

وی با بیان این که اگر اهل شهوترانی، بی حیایی، حرامخواری و دست درازی به بیت المال باشید در واقع خودتان پیمان را با امامتان شکستید و نباید بگذارید این پیمان ها و لبیک ها شکسته شود، عنوان کرد: اساسا نزول خواری، حرامخواری، دست درازی به بیت المال و ارادت به صاحب الزمان(عج) در یک ورطه نمی گنجد.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که امکان ندارد انسان هم گناه و هم امامان را دوست داشته باشد و اگر می خواهید پای لبیکتان بمانید باید یاد بگیرید از گناه بگذرید و بدانید گناه آتش است و کسی که با آتش باشد با گناه نیست، گفت: آیه 6 سوره تحریم می گوید همدیگر را از گناه پرهیز دهید و نهی از منکر را در میان جامعه اسلامی ترویج و زنده کنید.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اهمیت نهی از منکر، به نمونه ای از آن اشاره و ابراز کرد: فرعون هر بچه ای به دنیا می آمد را می کشت؛ مادر موسی به امر خدا موسی را در صندوقچه گذاشت و در نیل رها کرد؛ فرعون می خواست بچه را بکشد اما آسیه نهی از منکر کرد و گفت او را نکش و نهی از منکر سبب شد موسی زنده بماند و بتواند امتی را از گمراهی نجات دهد.

وی با بیان این که اگر می خواهید پای لبیک با امام رضا(ع) و صاحب الزمان(عج) بمانید باید نظر مردم برایتان مهم نباشد، افزود: امروز برخی ها به تکلیفشان عمل نمی کنند که مردم برایشان حرف در نیاورند؛ مهریه های سنگینی می گذارند تا سخنی پشت آنان گفته نشود در صورتی که اگر می خواهید پای لبیک هایتان بایستید باید از حرف مردم نترسید و دل هایتان را از کینه پاک کنید.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که اگر بناست پای لبیک هایتان بمانید باید از تعلقاتتان بگذارید همچنان که این شهدای مدافع حرم و به خصوص شهید حسین محرابی از جانشان، مادرانشان، فرزندانشان و دنیایشان گذشتند و برای لبیک یا زینب قدم به مجاهدت گذاشتند، بیان کرد: اگر از تعلقات نگذرید نمی توانید پای امام زمانتان ایستادگی کنید.

حجت الاسلام والمسملمین ماندگاری با اشاره به اهمیت گذشت از جان تصریح کرد: شهدا از جانشان گذاشتند و خداوند فرموده که اینان زنده جاویدانند؛ بنابراین اگر می خواهید مثل شهدا پای لبیک هایتان بایستید باید به اهل بیت دروغ نگفته باشید و تلاش کنید جزو وفاداران به مقام عظمای ولایت و اهل مجاهدت و استقامت در طول زندگیتان باشید.  

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha