جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ در عظمت و بزرگی ائمه(ع) همین اندازه بس که دوست و دشمن به بزرگی آنها اقرار و اعتراف دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد  در مراسم عزاداری  شب شهادت امام رضا (ع) که در منزل آیت الله محسن فقیهی از اعضاء جامعه مدرسین و با حضور آیت الله مقتدایی دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه، در قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی های اهل بیت و فرزندان حضرت امام موسی بن جعفر(ع) گفت: این بزرگوار فرزندان زیادی داشته است و همه فرزندان این امام(ع)، افراد بافضیلتی بودند.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: در تاریخ آمده که حضرت فرزندی به نام محمد داشتند، این جوان دارای شایستگی زیادی بوده که از جمله آن اهل تهجد بود و در زمانی که نماز شب می خواند، گریه زیاد می کرد. این ها نشان می دهد که حضرت در تربیت همه فرزندان خود به درستی عمل کرده است.

وی بابیان اینکه بیت و سیره عملی و اخلاقی امام موسی بن جعفر(ع) می تواند بهترین الگو برای مردم مسلمان و جامعه اسلامی باشد، اظهار داشت: در تاریخ نقل شده که حضرت امام موسی بن جعفر(ع) لحظه ای از عبادت و تهجد خسته نمی شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: در عظمت و بزرگی ائمه(ع) و  امام هفتم(ع) همین اندازه بس که دوست و دشمن به بزرگی آنها اقرار و اعتراف دارند.

این استاد حوزه بابیان اینکه امام رضا(ع) نیز فرزند چنین امام بزرگوار و در چنین بیتی بزرگ و تربیت شده است، اظهار داشت: در تاریخ آمده که حضرت امام رضا(ع) در حج همراه با یکی از صحابی  بودند، هارون برای رمی جمرات آمده بود، بعد امام فرمودند« روزی خواهد آمد که این مرد مرا با زهر به شهادت خواهد رساند».

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha