جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ستار المرشدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس عسکریین(ع) گفت: حضرت رضا(ع) بر نفوس و جان های شیعیان و حتی مخالفین اثرات شایانی برجای گذاشته اند که همه به دنبال شخصیت عظیم ایشان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین شیخ ستار المرشدی، تولیت آستان مقدس عسکریین(علیهما السلام) در آیین سنتی خطبه خوانی و شمع گردانی شب شهادت علی بن موسی الرضا(ع) در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی با بیان این که حضرت رضا(ع) ویژگی منحصر به فردی داشتند که در نام ایشان متجلی شده است، تصریح کرد: از حضرت جواد الائمه(ع) پرسیدند که چرا پدر شما به حضرت رضا(ع) مشهور شدند، ایشان پاسخ دادند بدین سبب که حتی همه دشمنان حضرت رضا(ع) از ایشان رضایت داشتند در صورتی که سایر آباء ما این چنین نبودند و به همین خاطر به این نام نامگذاری شده است.

تولیت آستان مقدس عسکریین(ع) با بیان این که البته این ویژگی به خاطر آثار عظیمی بود که حضرت رضا(ع) برجای گذاشتند، بیان کرد: اثر نخستی که حضرت رضا(ع) بر نفوس و جان های شیعیان برجای گذاشته اند، به دنبال شخصیت عظیم ایشان بود چراکه ایشان پاره تن رسول خدا(ص) بودند و این توصیف فقط بر صدیقه کبری و حضرت رضا(ع) وارد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین المرشدی با بیان این که سکه های دوران ولایت عهدی حضرت رضا(ع)، نام مبارک ایشان بر روی سکه ها درج شده بود، بیان کرد: حتی بعد از شهادت حضرت رضا(ع) همچنان ضرب نام بر روی این سکه ها ادامه داشت.

وی با بیان این که گویا دلیل اینکه نام حضرت رضا(ع) حتی بعد از شهادت ایشان ضرب شده درخواست مردم بوده است، تصریح کرد: برای اینکه سکه ها متبرک شوند نام ایشان بر روی سکه ها ضرب شده و اثر دوم تاثیر ایشان بر جامعه، بر روی مخالفین ایشان یعنی بنی العباس بوده تا آنجا که بقیه فرزندان در دربار عباسی نیز به نام رضا نامگذاری می شدند.

تولیت آستان مقدس عسکریین(ع) با بیان این که البته تاثیر حضرت رضا(ع) فقط بر شیعیان نبود بلکه بر همه مسلمانان بود، اظهار کرد: یکی از علمای اهل سنت می گوید وقتی با مشکلی مواجه می شدیم به طوس می آمدیم و کنار قبر حضرت رضا(ع) دعا می کردیم و نماز می خواندیم که هرکس می آمد خواسته آنان مورد اجابت و توجه قرار می گرفت.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha