شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت:تواضع و فروتنی از ویژگی های بارز شخصیتی امام رضا(ع) بود .

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در خرم آباد، با بیان اینکه حضرت امام رضا(ع) همواره به داشتن صفاتی خاص و نیکو یاد می شوند، افزود:یکی از صفات بارز آن حضرت عالم آل محمد بودن آن امام بزرگوار است که این صفت در جلسات مامون عباسی با دانشمندان، بدلیل علم وافر آن حضرت به ایشان داده شده است .

وی با اشاره به اینکه ساده زیستی از دیگر ویژگی های بارز شخصیتی امام رضا(ع) بوده است، خاطر نشان کرد:زهد،فروتنی و تواضع،راز و نیاز و مناجات از دیگر ویژگی های شخصیتی امام رضا(ع) بود .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان درایت ،تدبیر،بردباری ،عزت نفس و دشمن شناسی را از دیگر ویژگی های شخصیتی امام رضا (ع) برشمرد و بیان داشت:زندگانی و سیره آن امام همام دارای درس ها و حکمت های فراوانی است که محبان و شیفتگان آن امام رئوف می توانند برای رسیدن به آرامش دنیوی و سعادت اخروی خود از سیره ایشان بهره گیرند .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور در پایان با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در راه احیای مبانی امر به معروف و نهی از منکر در مبارزه با مامون ، رسالت خود را با نثار جان خود برای شیفتگان و محبان اهل بیت(ع) به نمایش گذاشت، گفت:ارادتمندان به آن حضرت نیز باید با ولایت مداری،بصیرت و استکبار ستیزی در مقابل دشمنان بایستند و همواره در راه تبیین و ترویج مبانی نورانی اسلام از حق و حقیقت دفاع نمایند .

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha