شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام میر شفیعی

حوزه/حدیث سلسله الذهب در جمع بسیاری از اهل سنت بیان شد. این حدیث به وسیله هزاران قلم بدست نوشته است. همین مسئله باعث شد کسی نتواند حدیث سلسله الذهب را انکار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام میر شفعیی در سالروز  شهادت امام رضا(ع) که با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی از مراجع تقلید و آیت الله مقتدایی، دبیر دوم شورای عالی حوزه علمیه در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در قم برگزار شد گفت: امام رضا(ع) سفارش های زیادی در مورد پیروی از ولایت به مردم کردند. ایشان هر جا و در هر منطقه ای می رسیدند مردم را نسبت به ولایت و پیروی از معصومین(ع) آگاهی می دادند.

سخنران این مراسم افزود: سفری که امام رضا(ع) به طوس داشتند، توانستند گام فراوانی برای ترویج دین، مبانی ارزشی و ولایی بردارند.

وی عنوان کرد: امام(ع) در طول مسیر با اشخاص و افراد مختلف برخورد کرد و همین مسئله باعث شد، هجرت امام رضا(ع) بسیار پربرکت و ثمر بخش برای دین و اسلام باشد.

حجت الاسلام میر شفعیی گفت: امام رضا(ع) در سفر به طوس توانست گام بسیار قوی در شناساندن توحید، ولایت و مبانی معرفتی بردارد و مردم از بسیاری از مسائل با خبرکند.

وی عنوان کرد: نمونه از آن حدیث سلسله الذهب است که در جمع بسیاری از اهل سنت بیان شده است. این حدیث به وسیله هزاران قلم بدست نوشته است. همین مسئله باعث شد کسی نتواند  حدیث سلسله الذهب را انکار کند.

حجت الاسلام میر شفعیی گفت: امام(ع) فرمودند: گفتن کلمه توحید شرایطی دارد و زمانی نجات بخش است  که کسی اقرار به پذیرش ولایت و پیروی از او کند.

سخنران این مراسم افزود: زمانی توحید انسان را از گمراهی نجات می دهد، که قائل به ولایت اهل بیت(ع) باشیم.

وی عنوان کرد: حضور امام رضا(ع) در ایران باعث شد، امامزادگان زیادی وارد ایران شوند و باعث ترویج مذهب حقه تشیع و اسلام شوند.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha