جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حرم امام رضا

حوزه/ حجت الاسلام موسیوند، شیوه مناظرات امام رضا(ع) را نیاز امروز جوامع اسلامی دانست و تاکید کرد: این ویژگی حضرت نیاز امروز جهان اسلام است که گروه ها و مذاهب با تفکر های مختلف با همدیگر در یک محیط صمیمی و با استدلال و خیلی شفاف با هم گفتگو کنند.

حجت الاسلام عباس موسیوند از اساتید حوزه علمیه همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با بیان این که امام رضا(ع) به بهترین شیوه توانست از موقعیت های موجود استفاده کنند اظهار کرد: حضرت توانستند شرایطی را فراهم کنند که علاوه بر اینکه زیر بار ظلم نرفتند، از آن شرایط نیز برای نشر تفکر شیعی استفاده کردند.

وی با بیان این که در جلسات علمی که مامون برای تحقیر امام(ع) تشکیل می داد، حضرت با استدلال ها و براهین قدرتمند باعث تثبیت تشیع می شدند، افزود: حضرت با همه ادیان و تفکر ها گفت و گو می کردند و از هر فرصتی برای تبلیغ دین استفاده می کردند.

حجت الاسلام موسیوند، امام رضا(ع) را دارای شخصیت سیاسی مقتدر دانست و گفت: در کنار این موضوعات ما حضرت را به عنوان امام رئوف می شناسیم و چه در زمان حیاتشان و چه بعد از شهادت نیز مهربانی امام شامل حال مردم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ایرانیان ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند و می توان گفت که ایران با آمدن ایشان و وجود حرم  مطهرشان درکشور دارای نورانیت و عنایت ویژه ای از طرف خداوند است.

استاد حوزه علمیه همدان، شیوه مناظرات امام رضا(ع) را نیاز امروز جوامع اسلامی دانست و تاکید کرد: این ویژگی حضرت نیاز امروز جهان اسلام است که گروه ها و مذاهب با تفکر های مختلف با همدیگر در یک محیط صمیمی و با استدلال و خیلی شفاف با هم گفتگو کنند.

حجت الاسلان موسیوند گفت: اگر در داخل کشور هم این ویژگی را به عنوان الگویی قرار دهیم و احزاب و سیاسیون یاد بگیرند و با هم بر روی مسائل کشور صحبت کنند و هر آنچه که حق است را قبول و اجرا کنند، بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.

وی یادآور شد: امروز متاسفانه با بدبینی های که ایجاد شده و شکافی که دشمن با استفاده از فضای مجازی سعی به ایجاد آن دارد، ترویج این گفت و گو و تحمل  یکدیگر گام بسیار مهمی در پیشرفت کشور خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha