پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری

حوزه/نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:کسی پیدا نمی شود که عاشق رهبر انقلاب باشد و در عین حال عاشق امام راحل نباشد؛ به همین دلیل بعضی افراد امام راحل را بهانه می کنند تا حجت برای تقابل با رهبر انقلاب از خود نشان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) که با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در دفتر معظم له در قم برگزار شد گفت: شرایط امام رضا(ع) از دوران سختی بود، چون بخشی از زندگی حضرت در دوران هارون الرشید قاتل پدر بزرگوارن شان و بخشی در زمان مأمون بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن و  مأمون خلیفه عباسی در دوران امامت حضرت، از هیچ فشار و سختی کوتاهی نمی کردند، افزود: مأمون برای اینکه امام رضا(ع) را بیشتر تحت فشار قرار دهد و زیر نظر بگیرد، ایشان را مجبور به سفر به خراسان و یا طوس محل حکومت خود کرد.

وی عنوان کرد: وقتی حضرت به سمت طوس حرکت کردند، از این فرصت، نهایت استفاده را برای ترویج دین و بیان حدیث سلسله الذهب می برد و اقدام به شناساندن مردم به دین و ولایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: در این حدیث ابتدا سخن از توحید و وحدانیت خدا است. می فرماید« توحید دژ مستحکم برای جلو گیری از عذاب است، یعنی اگر کسی می خواهد گرفتار عذاب نشود، لازم است ابتدا وارد دژ مستحکم توحید شود».

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه منظور از توحید، عملی و اعتقادی است نه صرف اقرار زبانی به وحدانیت خدا، اظهار داشت: قرآن می فرماید« اگر  شیطان  کافر شد چون توحید عملی نداشت، تنها با زبان اقرار به توحید کرده بود و همین سبب کفر شد».

وی عنوان کرد: این توحید شرایطی دارد که از مهمترین آن پذیرش ولایت امام زمان و پیروی از ولیّ خدا(ع) است. حضرت با این حدیث می خواهد بفهماند «ای مردم زمانی توحید شما درست و حقیقی است که از امام زمان خود که الان من علی بن موسی الرضا(ع) هستم، پیروی کنید و به من محبت زبانی، عملی و معرفت داشته باشید». اگر کسی نسبت به امام وقت معرفت نداشته باشد و پیروی نکند، این چنین آدمی باید در توحید خود تردید و شک کند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری بابیان اینکه پذیرش توحید به این است مسلمانان از امام وقت خود پیروی داشته و از او درمقابل ظلم وکفر دفاع وحمایت کنند، افزود: اما اگر قضیه به این صورت شود که در جلوی چشم مردم خلیفه وقت، امام رضا(ع) را مجبور سفر به طوس کند با اینکه همه مردم عاشق امام باشند، این معلوم است توحید آنها مشکل دارد و تنها اقرار زبانی است نه عملی.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در کره زمین نمی توانید مسلمانی را پیدا کنید که عاشق حضرت علی(ع) باشد، ولی پیامبر(ص) را قبول نداشته باشد، ولی عکس آن یعنی پیروی نکردن از حضرت علی(ع) و قرآن ناطق به بهانه پیامبر(ص)، زیاد پیدا می شود.

وی عنوان کرد:عده ای عمل به سنت کردند تا عترت را منزوی و رها کنند. الان این گونه است در عصر ما کسی را نمی توانید پیدا کنید که عاشق امام راحل باشد و در عین حال الزاما رهبر انقلاب را هم قبول داشته باشد، ولی عکس آن  وجود دارد، یعنی کسی پیدا نمی شود که عاشق رهبر انقلاب باشد و در عین حال عاشق امام راحل نباشد؛ به همین دلیل بعضی افراد امام راحل را بهانه می کنند تا حجت برای تقابل با رهبر انقلاب از خود نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: امام رضا(ع) در حدیث سلسله الذهب می خواهد بفرماید« مقوله امامت چیزی  است که تنها در پیروی محض از امام وقت، معنا پیدا می کند؛ شرط توحید پیروی از امام وقت است که من می باشم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مهمترین حادثه ای سیاسی که در دوره امام رضا(ع) اتفاق افتاد، پذیرش ولایت عهدی است، عنوان کرد: اگر حضرت، ولایت عهدی را قبول کردند، چون پذیرشش اختیاری نبود، اگر حضرت نمی پذیرفت جان خود و علویون درخطر بودند، ولی حضرت پذیرفتند تا برکاتش نصیب جامعه اسلامی شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: حضرت برای پذیرش ولایت عهدی، شرایطی را معلوم می کند که از جمله آن در امان ماندن علویون از خطر، افشای برنامه مأمون، خنثی کردن تهدیدهای مأمون علیه امامت و معلوم کردن چهره خبیثانه مأموم نسبت به امام(ع) است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه امامان(ع) آگاه و ناظر بر اعمال هستند، گفت: نباید در محضر امام(ع) انسان، بی ادبی و بی حرمتی کند. این بی حرمتی باعث اذیت و آزار اهل بیت(ع) می شود.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha