جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به مسئله عادی سازی روابط برخی کشور های عربی با اسرائیل پرداختند و گفتند: پیش‌تر اسرائیل از طریق برخی حکام عرب به دنبال به رسمیت شناختن خود بود، امّا الان این حکام عربی هستند که از طریق اسرائیل به دنبال به رسمیت شناختن می گردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به مسئله عادی سازی روابط برخی کشور های عربی با اسرائیل پرداختند و گفتند: پیش‌تر اسرائیل از طریق برخی حکام عرب به دنبال به رسمیت شناختن خود بود، امّا الان این حکام عربی هستند که از طریق اسرائیل، به دنبال به رسمیت شناختن می گردند.

 

سید فضل الله: مقامات بحرینی حکم حبس ابد شیخ سلمان را لغو کنند

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه بیروت با بیان اینکه آمریکا این روز ها به بهانه عدم اجرای بند های توافق هسته ای، دور جدید تحریم های ظالمانه خود را علیه ایران وضع کرده است؛ گفت: این در حالی است که ایران به تمامی شرط های توافق هسته ای پایبند بوده و هست.

وی افزود: ما از تمامی کشورهای مؤثر جهان و کشورهایی که در این توافق مشارکت داشتند، می‌خواهیم که با قدرت عمل کنند و به موضع گیری های آبکی اکتفا نکنند.

سید فضل الله ادامه داد: این کشور ها باید در مقابل تشدید اقدامات آمریکا که همگی را مورد هدف قرار داده و صلح جهانی را تهدید می کند، بایستند و تحریم ایران را که خسارت های بزرگی به معیشت ملت ایران در پی دارد، بردارند.

امام جمعه بیروت به حکم زندان ابد برای شیخ علی سلمان و دوستان وی اشاره کرد و گفت: مقامات بحرینی در جزئیات و توجیهات خود علیه شخصیتی که به اعتدال معروف و برای کشور خود و منافع آن بسیار دلسوز است، صداقت نشان نداده اند.

وی افزود: ما از مقامات بحرینی می خواهیم که این حکم را لغو کرده و با شیخ علی سلمان و دوستان وی و تمامی اقشار ملت بحرین بر سر میز مذاکره بنشینند.

 

شیخ خطیب از کشور های عربی و اسلامی خواست برای حل بحران یمن و بحرین اقدام کنند

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه از رهبران کشور های عربی و اسلامی خواست که خطراتی را که ملت های مظلوم را تهدید می کند، درک کنند و به حل بحران یمن و بحرین و یاری ملت فلسطین اقدام کنند.

وی ادامه داد: جایز نیست که خونریزی و کشتار در یمن ادامه یابد و مقامات بحرین رهبران انقلاب را زندانی کند، این ظلم است که فلسطینی ها در مقابل هجوم های صهیونیستی به تنهایی مبارزه کنند و برخی کشور های عربی از رؤسای رژیم تروریستی صهیونیسم استقبال کنند.

نایب رئیس مجلس شیعیان تصریح کرد: ما ملت های عربی و اسلامی می خواهیم به رهبران و رؤسای خود فشار بیاورند تا به اصالت خود برگردند، ملت های خود را حفظ کرده و مسئله فلسطین را مورد توجه قرار دهند.

شیخ خطیب اشاره کرد: از پیامد های "قرارداد قرن" عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل و ضایع کردن حقوق فلسطینی ها در بازگشت به سرزمین خود است و این قرارداد بزرگترین جنایتی است که در این عصر رخ می دهد و نباید در قبال آن سکوت کرد.

 

سید عبد اللطیف فضل الله: باید موضع محکمی در قبال عادی سازی روابط اتخاذ شود

سید علی عبداللطیف فضل الله رئیس نشست فکر عاملی در خطبه نماز جمعه خواستار اتخاذ موضع گیری محکم کشور های عربی و اسلامی در قبال عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی شد و گفت: رژیم اسرائیل از طریق پروژه های فرهنگی و رسانه ای بر مناطق ما مسلط می شود و رؤیاهای خود را به حقیقت تبدیل می کند.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها از نظر فرهنگی، شناختی و رسانه ای جهان عرب را اشغال کرده و از طریق عادی سازی روابط، تمامی موانع را پشت سر می گذارند، گفت: آزادگان جهان کجا هستند؟

سید فضل الله با اشاره به اینکه عادی سازی روابط از اشغال جغرافیایی کشور ها خطرناک تر است، افزود: پیش تر اسرائیل از طریق برخی حکام عرب به دنبال به رسمیت شناختن خود بود، امّا الان این حکام عربی هستند که از طریق اسرائیل به دنبال به رسمیت شناختن می گردند.

وی خواستار توقف جنایت، گرسنگی و محاصره ملت مجاهد یمن شد و گفت: کودکان و زنان یمنی با آلت قتاله عربی و آمریکایی کشته می شوند.

روحانی لبنانی این سؤال را مطرح کرد که نهاد های دینی اسلامی و عربی کجا هستند؟ مؤسسات جنایی بین المللی و حقوق بشری کجا هستند که جنایت های این جنگ را متوقف کنند؟

 

شیخ حمود: موضع گیری سعد حریری قابل قبول نیست

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه نماز جمعه گفت: زندگی سیاسی لبنان بیش از پیش به سمت طایفه گری و فرقه گرایی می رود و این بر عکس آنچه در همایش "الطائف" بر سر آن توافق شد و قرار شد که کمیته های برای لغو فرقه گرایی سیاسی و عدم تشکیل آن تأسیس شود.

وی ادامه داد: فرقه گرایی در تشکیل دولت جدید بیشتر از هر وقت دیگر نمود پیدا کرده است و موضع سعد حریری در نپذیرفتن انتخاب وزیر سنی از غیر جریان المستقبل قابل قبول نیست.

شیخ حمود با اشاره به اینکه ما بار ها تاکید کردیم که منطق طایفه گری و فرقه گرایی، منطقی مردود است، افزود: ما به عدالت و مساوات در تعیین نمایندگان و تکیه بر معیار واحد دعوت می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha