شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وقف

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه گفت: امسال ۶ موقوفه جدید توسط واقفان مراغه ای وقف شده که ارزش آنها در مجموع حدود ۶ میلیارد ریال است که برای امور خیریه و ساخت مساجد و حسینیه در نقاط مختلف اهدا شده است.

حجت الاسلام فریدون مطهری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به اینکه وقف ها بیشتر در توسعه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی از جمله در بخش های آموزشی و درمانی هدایت می شوند، گفت: یک هزار و 300 دانش آموز نیازمند در آستانه سال تحصیلی جدید با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و آموزش و پرورش این شهرستان از کمک های واقفان بهره مند شدند.

وی افزود: با توجه به نیازهای این شهرستان به توسعه بخش های درمانی، تاکنون اوقاف همکاری مناسبی با دانشکده علوم پزشکی داشته و آماده همکاری برای توسعه این بخش عام المنفعه در جامعه است.

حجت الاسلام مطهری با بیان اینکه درآمد موقوفات براساس نیت واقفان هزینه می شود، گفت: در تامین فضاها برای توسعه زیرساخت های فرهنگی، آموزشی و درمانی، فقط مجاز به واگذاری اعیانی زمین وقفی بوده و نمی توان عرصه این زمین ها را به نهاد یا سازمانی واگذار کرد.

وی ابراز داشت: امسال 6 موقوفه جدید توسط واقفان مراغه ای وقف شده که ارزش آنها در مجموع حدود 6 میلیارد ریال است که برای امور خیریه و ساخت مساجد و حسینیه در نقاط مختلف اهدا شده است.

رئیس اداره اوقاف مراغه با اشاره به اینکه از دهه وقف سال گذشته تاکنون 13 وقف توسط واقفان به موقوفه های این شهرستان افزوده شده، تصریح کرد: امسال یک خیر مراغه ای، یک قطعه باغ به مساحت 630 متر مربع به ارزش 500 میلیون ریال را برای اطعام و احسان عزاداران حسینی وقف کرد.

حجت الاسلام مطهری تاکید کرد: هم اکنون 62 مسجد در این شهرستان از مجموع 377 مسجد دارای موقوفه بوده و 80 حسینیه نیز در این شهرستان با نظارت اداره اوقاف فعال هستند.

وی گفت: در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در این شهرستان تاکنون چهار محفل قرآنی با حضور قاریان بین المللی برگزار شده و 25 نفر از قاریان به مسابقات استانی و سه قاری قرآن نیز به مسابقات کشوری راه یافته اند.

حجت الاسلام مطهری عنوان کرد: شهرستان مراغه دارای 694 موقوفه شامل 186 متصرفی، 51 غیرمتصرفی و یک هزار و 968 رقبه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه در بخش دیگری با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه‌‏ ها در ترویج فرهنگ وقف ادامه داد: رسانه‌ ها نقش بسیار تأثیرگذار و غیرقابل انکاری در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه دارند.

وی افزود: تقویت منزلت اجتماعی واقفان در جامعه و تعریف جایگاه ارزشمند این اقدام پسندیده می‌ تواند مشوق خوبی برای گرایش خیران به این مقوله باشد.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha