جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجوز

حوزه/ حجت‌الاسلام عزیز الهی از صدور مجوز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از طلاب برای اربعین امسال خبر داد و گفت: سال گذشته حدود ۲ هزار مجوز برای طلاب صادر شده است.

حجت‌الاسلام قاسم عزیز الهی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون آخرین آمار صدور مجوز خروج از کشور، اظهار کرد: بر اساس قوانین و اصول نظام‌وظیفه، تمامی مشمولین  اعم از دانشجو و طلبه که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند باید پیش از خروج از کشور مجوزهای لازم را دریافت کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه و حوزه علمیه موظف است که برای همه متقاضیانی که قصد خروج از کشور را به منظور زیارت عتبات دارند، بر اساس قوانین موجود و بررسی‌های لازم مجوز صادر کند.

مسئول واحد مشمولین حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد: تا دو سال قبل این روند صدور مجوز خروج از کشور در حوزه علمیه اصفهان مطابق با حوزه‌های علمیه کشور با کسب اجازه از مدیر مدرسه علمیه و سپس مرکز مدیریت استان و در آخر بررسی نظام‌وظیفه ناجا به صورت نامه دستی صادر می‌شد که اشکالات و خطاها و معطلی‌های زیادی داشت.

وی افزود: بر اساس تلاش مسئولین امر، از طرف حوزه علمیه و سازمان نظام وظیفه، سیستمی به صورت اتوماسیون سراسری و آنلاین برای صدور مجوز خروج از کشور طلاب طراحی و راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام عزیز الهی تأکید کرد: سال گذشته برای بالغ بر 2 هزار طلبه متقاضی خروج کشور به منظور زیارت سیدالشهدا(ع) برای اربعین حسینی، مجوز از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شد که با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها و اختلاف ارز بین عراق و ایران، تعداد متقاضیان طلاب امسال برای زیارت اربعین حسینی کاهش یابد، گفت: خوشبختانه برخلاف تصور ما، تعداد طلاب متقاضی برای حضور در حماسه عظیم حسینی امسال افزایش یافت و بالغ بر 2 هزار و 500 مجوز خروج از کشور از سوی مرکزمدیریت حوزه علمیه اصفهان صادر شد.

مسئول واحد مشمولین حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: تمام تلاش ما براین بوده است که در طول مدت سه هفته منتهی به اربعین حسینی، مجوز خروج از کشور تمامی طلاب متقاضی را صادر کنیم و در انجام خدمت به سربازان امام زمان (عج) کوتاهی صورت نگیرد، لذا بالغ بر 400 نفر ساعت برای صدور بیش از 2 هزار و 500 مجوز خروج از کشور فعالیت صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha