پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پاسخ به شبهات

حوزه/ دشمنان در این سال ها با ایجاد شبهات دینی و عقیدتی، ذهن برخی از جوانان و نوجوانان را به خود مشغول کرده اند، لذا جوان به دنبال یافتن پاسخ شبهات است که بی شک برای رسیدن به مقصود خود به سراغ روحانی یا طلبه می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام نادر رنجبر، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه، با اشاره به نقش پژوهش در رونق علمی حوزه های علمیه، اظهار داشت: یک روحانی و طلبه باید بتواند در مباحث دینی جوابگوی پرسش های جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه با اشاره به اینکه شبهات دینی و عقیدتی دشمنان، ذهن برخی از جوانان را درگیر خود کرده، گفت: باید اذعان کرد که دشمنان در این سال ها با ایجاد شبهات دینی و عقیدتی، ذهن برخی از جوانان و نوجوانان را به خود مشغول کرده اند، لذا جوان به دنبال یافتن پاسخ شبهات است که بی شک برای رسیدن به مقصود خود به سراغ روحانی یا طلبه می آید.

وی با اشاره به اینکه پاسخگویی به شبهات دینی بخش کوچکی از وظایف طلاب و روحانیون است، گفت: اگر طلاب در دوران تحصیل خود در مباحث پژوهشی، مطالعه کتب غیر درسی همانند کتب شهید مطهری و... تلاش و جهد داشته باشد، می تواند جوابگوی مناسبی برای سؤالات نسل جوان باشد.

حجت الاسلام رنجبر گفت: اگر طلبه نتواند به خوبی و با ادله لازم جواب سئوالات جوان را بدهد، بی شک جوان قانع نمی شود و این خود به خطری بالقوه از نظر عقیدتی برای جوان تبدیل می شود.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه شبهات دینی دشمنان بسیار پیچیده و خزنده در ذهن جوانان و نوجوانان جای خود را باز می کنند، تاکید کرد: شبهاتی که امروز دشمنان با اهداف مختلف در جامعه اسلامی منتشر می کنند، بسیار پیچیده است، لذا طلاب باید با علم کافی بتوانند جواب قانع کننده ای برای رد شبهات دینی دشمنان داشته باشند که این کار طلبه و روحانی به مانند مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه به هدف دشمنان از ایجاد این چنین شبهاتی در جوامع اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان با ایجاد این شبهات چندین هدف را به صورت همزمان دنبال می کنند، اولین هدف به چالش کشیدن دین اسلام است و هدف بعدی آنان نقدغیررسمی دین در جامعه است که این دو هدف در صورت اینکه با آن مقابله نشود، برای جامعه اسلامی و دین اسلام بسیار خطرآفرین می تواند باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha