پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز استکبار تمام‌قد و تمام‌وقت هزینه می‌کند تا اندیشه تکفیر در کشورهای اسلامی گسترش یابد و هدف آن به جان هم انداختن مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به پایان ایام عزاداری محرم و صفر، به تشریح اثرات حرکت‌هایی نظیر عزیمت پیاده زائران به حرم مطهر رضوی پرداخت.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در بین همه اعضای بدن مرکز اصلی قلب بوده و تقوای قلب بالاترین تقوا است، ممکن است گوش انسان تقوا را رعایت کند، اما چشم و زبان تقوا را رعایت نکند، با این حال اگر مرکز فرماندهی که قلب هست اهل تقوا باشد، دستور تقوا به مابقی اعضا داده می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: در چنین زمانه‌ای کسی که شعائر الهی را بزرگ شمرده و تعظیم می‌کند این نشأت‌گرفته از تقوای قلب است.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات اسلامی کسی که خدا را یاری کند خداوند در دنیا و آخرت یاری گر او خواهد بود، ادامه داد: البته مراد از این دسته از روایات کسی است که دین خدا را یاری کند وگرنه خداوند قادر مطلق بوده و نیازی به یاری بندگان ندارد، بلکه مراد یاری دین خداوند است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: در فضایی که عده‌ای خودفروخته به استکبار، جبهه نفاق را در جوامع اسلامی شکل داده‌اند، کار کسانی که می‌خواهند به تمام جوانب آئین ناب محمدی عنایت داشته باشند، یعنی اهل نماز و روزه و سایر واجبات هستند، بسیار بااهمیت است.

وی افزود: این افراد برای برافراشتن پرچم اسلام و تعظیم شعائر دینی ازجمله سفر پیاده به حرم مطهر رضوی و اربعین از کسب و کار خود گذشته و قدرت اسلام را به نمایش می‌گذارند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نمایش قدرت معنوی مسلمانان باعث یأس کفار می‌شود، زیرا امروز امثال سعودی و اندیشه وهابی بلای جان مسلمان‌ها شده است.

وی افزود: امروز استکبار تمام‌قد و تمام‌وقت هزینه می‌کند تا اندیشه تکفیر در کشورهای اسلامی گسترش یابد و هدف آن به جان هم انداختن مسلمانان است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: در این زمانه و وضعیتی که اربعین، پیاده‌روی حرم رضوی و چنین اجتماعاتی سبب می‌شود استکبار به خود بلرزد، بدون شک این‌گونه اقدامات از شعائر الهی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا یک گوشه کار ما مصداق «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» و مصداق سخن رسول گرامی اسلام است که فرمود: «أَفْضَلُ الْجِهَادِ کلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ سُلْطَانٍ جَائِرٍ» و تأکید کرد که افضل الجهاد گفتن سخن عدل در برابر پادشاه ستمگر است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: وقتی عده‌ای هستند که در صداق مسلمین نمی‌توانند جلوی استکبار بایستند و جلوی حکام سعودی را بگیرند به‌گونه‌ای که امروز استکبار و سعودی مسلمانان یمن را به خاک و خون می‌کشند، این زیارت کلمه الحق بوده و موضع ما را مشخص می‌کند.

وی در پایان گفت: در این راستا حتی راهپیمایی 13 آبان ما که در مسیر رمی جمرات و راهپیمایی برائت از مشرکان در ایام حج قرار داشته و ارزش والایی دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha