جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طه محمدی

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: قرآن برای درمان بیماری های جسمی به وجود نیامده است، البته اگر خوب انسان در آن توجه کند راه آن نیز وجود دارد، اما رسالت اصلی قرآن برای شفای بیماری های روحی بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان، ظهر امروز در درس خود در مدسه آیت الله آخوند(ره) با تاکید بر لزوم تدبر و تفکر در آیات قرآن، گفت: قرآن را شفای امراض روحی است؛ قرآن برای درمان بیماری های جسمی به وجود نیامده است، البته اگر خوب انسان در آن توجه کند راه آن نیز وجود دارد، اما رسالت اصلی قرآن برای شفای بیماری های روحی بشر است.

وی به تشریح فرق بین بیماری های جسمی و روحی پرداخت و اظهار کرد: فرق بین این دو مریضی بسیار زیاد است، چرا که اگر یک نفر، صد مرض جسمی داشته باشد او را به این دلیل جهنمی نمی کنند اما وجود یک مرض روحی او را برای ابد بیچاره می کند.

وی ادامه داد: بخل یک مرض است، اما اگر درست به آن نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که صد ها مرض از کنار آن انتشار پیدا می کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، تهذیب نفس را کار پیچیده ای دانست و تاکید کرد: انسان به این راحتی نمی تواند با حسد و کبر مبارزه کند، چرا که سال ها باید برای از بین بردن هر یک از این امراض زحمت و سختی بکشد.

وی، نفس اماره را به اژدهایی تشبیه کرد و گفت: این نفس سر کش به این زودی ها تسلیم نمی شود و باید به نحوی گرسنه نگه دارید که طغیان نکند به تعبری شاعر:

این نفس بد اندیش به فرمان شدنی نیست              این کافر بد کیش مسلمان شدنی نیست

امام جمعه همدان، وسوسه های نفس اماره را بسیار ظریف عنوان کرد و گفت: این وسوسه ها به قدری لطیف است که انسان متوجه مکر و حیله آن نمی شود، لذا باید مراقب این نفس که هر لحظه به دنباله ایجاد زمینه گناه است، باشیم.

وی در پایان گفت: جامعه تشکیل شده از تک تک نفرات و خانواده ها است و اگر هر کس خود را اصلاح نکند، جامعه چه طور درست خواهد شد؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha