پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیعیان شهر هورشوم مجوز مسجدسازی از شورای شهر دریافت نکردند

حوزه/ درحالی که شیعیان شهر هورشوم در انگلستان، در۵ سال گذشته در یک مرکز اجاره ای فعالیت داشته اند، دومین تلاش آنان برای تغییرکاربری یک منزل مسکونی به مسجد در ساسکس غربی ناکام ماند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از theargus، اعضای جامعه اسلامی شیعیان در شهر هورشوم در انگلستان، به خاطر محدودیت های گذاشته شده مجوز تغییر کاربری یک منزل مسکونی به مسجد در ساسکس غربی را به دست نیاوردند.

درخواست تغییرکاربری این خانه سه شنبه 6 نوامبر به کمیته برنامه ریزی شورای شهرداری هورشوم داده شده بود. این درخواست شامل توسعه این خانه و اتصال دادن  آن به یک سالن اجتماعات دو طبقه بود که براساس طرح پیشنهادی جامعه شیعیان قرار بود در آن منطقه ساخته شود.

گفتنی است این کمیته یک طرح تقریبا مشابه را نیز به بهانه های متعدد از جمله ایجاد ترافیک و سرو صدا برای خانه های همسایه در ماه ژانویه رد کرده بودند. در این میان شیعیان براین باور هستند که بهانه ترافیک و آلودگی صوتی را نمی پذیرند.

سیمون برت نماینده مسلمانان ضمن محکومیت این اقدام شورا گفت: نامه ای در جلسه میان اعضاء رد و بدل می شد و آنان را تشویق به رد طرح مربوطه می کرد زیرا که درخواست مربوطه برای ساخت مسجد بوده است و اگر آن ها این گونه تصمیم گیری کرده باشند این عمل بینهایت «نژادپرستانه» بوده است.

شیعیان در جلسه عنوان کرده بودند که در طی 5 سال گذشته از یک مکان اجاره ای برای برگزاری مراسم مذهبی استفاده کرده اند و اکنون نیاز به یک محل ثابت برای انجام فعالیت های مذهبی و آموزشی دارند. براساس این درخواست دیگر مساجد در این منطقه تحت مدیریت اهل تسنن هستند و شیعیان جایی برای عبادت ندارند.

دکتر عندلیب خان، یک پزشک عمومی در هورشوم ضمن سخنرانی درباره مشکلات شیعیان و سختی هایی که ضمن مراسم تدفین و تشییع مادرش داشته گفت: ما اجازه نداشتیم که یک پیش نماز شیعه را به مساجد سنی برای برگزاری مراسم بیاوریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha