پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بررسي جايگاه صله رحم؛ مدرسه علميه الزهرا(س) كلاردشت

حوزه/ صله رحم در سلامت روانی انسان نیز نقش بسیاری دارد، در اندیشه دینی نیز حفظ، توسعه و تعمیق روابط فامیلی و ارتباط صمیمانه و حمایتی خویشاوندان از اهمیتی بالائی برخوردار است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم لیلا قلوزی در نشست طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت، بیان کرد: قرآن كريم در آيات بسيارى به رعايت حقوق ارحام، احسان به والدين، انفاق به ذوى القربى و پرهيز از قطع رحم سفارش كرده است که این تاكيدات، نشان دهنده اهميت و جايگاه برجسته عمل عبادى – اجتماعى صله رحم در نظام ارزشى و هنجارى اسلام است كه در ايجاد و تحكيم هم بستگى و پيوند مشترك ميان اعضاى يك جامعه به ويژه ميان خويشاوندان مؤثر است.

وی افزود: صله رحم در سلامت روانی انسان نیز نقش بسیاری دارد، در اندیشه دینی نیز حفظ، توسعه و تعمیق روابط فامیلی و ارتباط صمیمانه و حمایتی خویشاوندان از اهمیتی بالائی برخوردار است به گو نه ای که پیامبر اسلام(ص)آن را جزء دین دانسته و در جای دیگر، هدف از رسالت خویش را پس از بندگی خداوند و شکستن بت ها، صله رحم معرفی کرده است.

این کارشناس فرهنگی در ادامه با اشاره به اهمیت صله رحم در اسلام، گفت: اسلام تحکیم پیوندهای خویشاوندی واستحکام روابط خانوادگی را به مورد تأکید و توجه قرار داده و صله رحم و رسیدگی به بستگان را به عنوان یک ارزش الهی واجب کرده و خدای متعال آن را در ردیف پرستش خویش قرار داده و فرمود:« وَ اعبُدوا اللهَ وَ لاتُشرکُوا بِهِ شَیْئاً وَ بالوالِدینِ احساناً و بِذِی القُربی... ؛ خدا را بپرستید و هیچ چیز را شریک او قرار ندهید و به پدر و مادر و خویشان نیکی کنید.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: صله رحم آثار و فواید ارزنده ای برای انسان دارد که موجب طولانی شدن عمر، وسعت روزی، حسن خلق، پاکی اعمال و دفع بلا، آسانی حساب و آبادی شهرها می شود.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha