جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زارع زاده نجفی

حجت‌الاسلام زارع زاده نجفی، نبود سطح سوم سفیران هدایت در شمالغرب کشور را مشکل بزرگی دانست و گفت: با توجه ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم به عنوان رئیس شورای حوزه آذربایجان شرقی، این موضوع پیگیری شد که خوشبختانه مورد تصویب قرار گرفت و ان شاء الله با طی مراحل قانونی، به زودی شاهد برپایی سطح سوم در تبریز خواهیم بود.

حجت الاسلام زارع زاده نجفی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، از آغاز فعالیت مدرسه علمیه سفیران در تبریز از سال 1386 خبر داد و گفت: مدرسه علمیه سفیران هدایت تبریز به صورت فرا استانی، فعالیت می کند و طلابی از استان‌های مجاور در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 150 طلبه در این مدرسه در پنج پایه مشغول به تحصیل هستند که طلاب مدرسه پس از پایان پایه پنجم، موفق به اخذ سطح دو حوزوی می شوند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت تبریز، به روز بودن را ویژگی اصلی این مدرسه دانست و خاطرنشان کرد: حاکم بودن سیستم آموزشی ترمی و تدریس دروسی مثل جامعه شناسی، روانشناسی، تفسیر و تاریخ اسلام از جمله عواملی است که می توان این مدرسه را مرکزی به روز قلمداد کرد.

حجت‌الاسلام زارع زاده نجفی اظهار کرد: سفیران هدایت می کوشد در مدتی کوتاه، مبلغین حرفه ای را تربیت نماید و امتیاز ویژه این مدرسه، دروس تخصصی و عملی آن در راستای تبلیغ است. دروسی از جمله روش سخنرانی، کلاس‌داری، روش تدریس و سایر دروسی که لازم است یک روحانی در عرصه تبلیغ آن را فرا گیرد، در این مرکز به صورت تخصصی ارائه می شود.

وی ادامه داد: طلاب سفیران هدایت می توانند پس از پایان سطح دو، هم در سیستم بلند مدت به ادامه تحصیل پرداخته و هم در سفیران به تحصیل در سطح سه و چهار بپردازند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت تبریز بیان داشت: طلاب سفیران هدایت باید برای اخذ پایه دوم حدود 200 واحد را بگذارنند و بعد از گذراندن حدود 130 واحد می توانند با طی مراحل لازم، ملبس شوند.

حجت‌الاسلام زارع زاده نجفی، نبود سطح سوم سفیران هدایت در تبریز و شمالغرب را مشکل بزرگی دانست و گفت: با توجه ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم به عنوان رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی، این موضوع پیگیری شد که خوشبختانه مورد تصویب قرار گرفت و ان شاء الله با روند مراحل قانونی، به زودی شاهد برپایی سطح سوم در تبریز خواهیم بود که طلاب دیگر استان های همجوار نیز قادر به ادامه تحصیل خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عارف IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    1 0
    پس چی شد این همه وعده؟
  • جواد IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    بازم وعده سر خرمن؟
  • ال IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    0 0
    اقای آل هاشم از شما بعیده قول بدید و عمل نکنید عدالت در امام جماعت و جمعه شرط است. نظر همه فقها