پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: شما طلاب که از انرژی جوانی خاصی برخوردارید، باید بتوانید در زمینه های مختلف، نظام و انقلاب را یاری کنید و حتی در پیاده کردن اقتصاد مقاومتی که یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری است، نقش آفرین باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار، اظهار داشت: در تاریخ علمای دینی و روحانیت نمونه های بسیاری داشته ایم که نه تنها در مباحث دینی و شرعی سرآمد روزگار خود بوده اند، بلکه در دیگر رشته ها نیز تبحر خاصی داشته اند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: یک روحانی و طلبه نباید تمام استعداد و انرژی خود را صرف آموختن علوم دینی و شرعی نماید، بلکه باید نه تنها یک کارشناس خبره شرعی و دینی باشد، باید بتواند از پتانسیل های خود در دیگر زمینه های موجود در راه کمک به جامعه اسلامی استفاده نماید.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه پتانسیل های علمی و تجربی قشر حوزوی در کشور نامحدود است، افزود: بسیاری از افراد موفق در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی از طیف روحانی و علما بوده اند که توانسته اند استعدادهای دیگر خود را به خوبی شناسایی کنند و آن را از بالقوه به بالفعل بیاروند.

وی خطاب به طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار تاکید کرد: شما طلاب که خداوند متعال سعادت سربازی امام زمان(عج) را نصیبتان فرموده، بی شک در رشته ها و زمینه های دیگر توانایی خدمت به اسلام و مسلمین را نیز دارید، لذا باید بتوانید استعدادهای خود را ابتدا شناخته و سپس شکوفا سازید.

این استاد حوزوی ادامه داد: در بسیاری از شهرها و استان های کشور روحانیون و طلاب کارآفرینی داریم که با پشتکار و اتکال به خداوند متعال توانسته اند نه تنها در زمینه علوم دینی موفق باشند، بلکه زمینه اشتغالزایی را در جامعه ایجاد کنند که این گونه روحانیون و طلاب برای جامعه اسلامی گوهرهای ناب محسوب می شوند که باید قدر آنها را بدانیم.

حجت الاسلام معصوم خانی تاکید کرد: در همین استان کردستان، طلبه های مستعد بسیاری داریم که لازم است استعدادهای آنان شناسایی شود، تا در کنار تحصیلات حوزوی در جامعه نقش آفرین باشند و بخشی از اقتصاد و فرهنگ کشور را مدیریت کنند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار اظهار داشت: اگر مطالعه ای در سرگذشت علمای گذشته اسلام به ویژه اهل تشیع داشته باشیم، متوجه منش و سیره زندگی آنان در اجتماع می شویم و پی خواهیم برد که آنان تنها عالمان دینی نبودند، بلکه فعالان عرصه فرهنگ و اجتماع نیز محسوب می شدند.

حجت الاسلام معصوم خانی در پایان سخنان خود گفت: شما طلاب که از انرژی جوانی خاصی برخوردارید، باید بتوانید در زمینه های مختلف، نظام و انقلاب را یاری کنید و حتی در پیاده کرده اقتصاد مقاومتی که یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری است، نقش آفرین باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha