جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تلگرام

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب تصریح کرد: حفظ فضای تلگرام به هر قیمتی برای عده ای منافع سرشار میلیاردی به همراه دارد و لذا آن ها نمی خواهند که چنین امکانی را از دست بدهند.

فائزه حسین خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با ابراز نگرانی نسبت به این که در کشور عملاً پهنای باند تضمینی در اختیار تلگرام قرار گرفته، اظهار داشت: به نظر می رسد که جریانی در کشور به شدت حامی تلگرام است و نمی خواهد که این پیام رسان تعطیل شود و از سویی گویا برای عده ای نیز از منظر اقتصاد رانتی، وجود تلگرام سودهای سرشار میلیاردی دارد.

وی افزود: اساساً در اختیار گذاشتن این حجم عظیم از پهنای باند اینترنت کشور در اختیار تلگرام به مصلحت نیست و مطابق با نیازها هم نمی باشد و حال آن که استفاده از شبکه های اجتماعی وطنی باعث کاهش هزینه ها به شکل قابل توجهی هم می شود.

این کارشناس فضای مجازی همچنین خاطرنشان کرد: از سویی به نظر می رسد که وجود فضای تلگرام از حیث سیاسی مطلوب برخی گروه ها و جریانات است و لذا آن ها نمی خواهند این فضا را از دست بدهند.

وی گفت: این مباحث در حالی وجود دارد که استفاده از شبکه های داخلی برای تضمین آزادی و امنیت مردم بهتر است، چرا که مانیتورینگ آن در داخل کشور انجام می شود و برای دسترسی داشتن به اطلاعات مردم می بایست بر اساس قوانین، حکم قضایی وجود داشته باشد و حال آن که در رابطه با تلگرام چنین مساله ای وجود ندارد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha