جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: عبادت ۷۰ جز است، اما از بهترین عبادات، انجام وظیفه و خدمت به خلق خدا مشروط به قصد قربت است؛ درواقع هرکاری که از نظر کارشناسی قابل قبول و وظیفه شخص شناخته بشود و در آن نیت الهی داشته باشد، عبادت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز در جمع روسای کلانتری های استان، اظهار داشت: خداوند متعال در زندگی جسمانی، همه اعضا و جوارح لازم را از جمله چشم را عنایت کرده که راه را از چاه و بی راهه تشخیص دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر کسی مجهز به علم و تقوا شود و رشد عقل داشته باشد، حقایق امور را می بیند، بیان داشت: در خیلی از جاها نسبت به دیگران مکلف به ظواهر هستیم اما نسبت به خود باید باطن نگر باشیم و الا ضرر می کنیم.

وی در ادامه افزود: همه انبیا برای اقامه عدل آمده اند و هرکس در هر شرایط و زمان و هر لباسی و به هر نحوی که ستم کند یا به ستم کمک کند، مربوط به دین نیست، حتی اگر ظاهرش مسلمان باشد.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه بصیرت این است که حاشیه ها را بر اصل مقدم ندارید، بیان داشت: شما که دوره های بصیرت را می بینید، سیستم کارتان بر اساس خدمت به خلق است و من بارها به همکاران شما گفته ام شما شانس شغل دارید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: برخی شغل ها اگر اندکی غفلت کنند، حرام خوری می شود، اما ماهیت شغل شما خدمت به بندگان خدا و دین خدا و امر به معروف و نهی از منکر است و بقیه کار دیگر با خود شماست.

حجت الاسلام والمسلمین  عبادی متذکر شد: عبادت 70 جز است، اما از بهترین عبادات، انجام وظیفه و خدمت به خلق خدا مشروط به قصد قربت است؛ در واقع هرکاری که از نظر کارشناسی قابل قبول و وظیفه شخص شناخته بشود و در آن نیت الهی داشته باشد، عبادت است.

وی خطاب به روسای کلانتری ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در مباشرت با جامعه هستید که در بخش های مختلف آن خدمت به مردم و گره گشایی وجود دارد، اگر شخص برخودش مسلط باشد و کارها را برای خدا انجام دهد و پیگیر حل مشکل مردم باشد، این نشانه قصد قربت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید امور طوری تنظیم شود که ارباب رجوع ناراحت برنگردد، گفت: عبادتی بالاتر از حل مشکل مردم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر اینکه در همه عبادات هیچ کدام به پای حل مشکل مردم نمی رسد، خاطرنشان کرد: بصیرت این است که فرد حقیقت دین را ببیند و اگرچه ظواهر باید باشد اما آنچه که عاقبت بخیر و خدا را راضی می کند باطن است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha