پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دومین همایش ملی سیره امام رضا (ع) آموزه ها و کارکردها

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکیم گفت: مردم امروز از تأثیر امام زادگان بی‌اطلاع‌اند و این امر در جامعه نیاز به تحلیل دارد و در بنیاد پژوهش‌های الذریة النبویة به این مسئله پرداخته‌ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید منذر حکیم رئیس پژوهشکده الذریه النبویه ظهر امروز در  دومین همایش علمی سیره امام رضا(ع) آموزه‌ها و کارکردها با عنوان جایگاه و نقش سادات رضوی ایران در احیای فرهنگ اهل‌بیت(ع) که در سالن همایش‌های پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم برگزار شد، با اشاره به‌ضرورت علم نسب‌شناسی بیان داشت: سوره مبارکه کوثر مهم‌ترین پیام الهی برای جامعه بشری است و خدای تعالی برای پیشرفت بشریت کوثری با خیر کثیر و دائمی در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: این چشمه جوشان کوثر که در اختیار حضرت محمد(ص) و آل ایشان تجلی پیداکرده توانسته در این 15 قرن هدایت‌گری جامعه را در دست خود داشته و مردم را تعالی نزدیک‌تر کند.

رئیس پژوهشکده الذریه النبویه با اشاره به «أَ لَمْ تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیبَةً کَشَجَرَةٍ طَیبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِی السَّماءِ» ابراز داشت: در قرآن کلمه کوثر یک‌مرتبه در سوره کوثر آمده، اما مفهوم این سوره درآیات فراوانی همچون آیه 24 سوره ابراهیم آمده است.

وی افزود: کوثر بودن و شجره طیبه در زندگی امام رضا(ص) و سادات رضوی به‌جای مانده از نسل ایشان کاملاً مشهود است، با تحقیقات که روی سادات رضوی شده به این نتیجه رسیده‌ایم این خاندان معظم فعالیت‌های فراوانی را در راستای فرهنگ شیعی به ثمر رسانده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکیم گفت: آیت‌الله جوادی آملی می‌فرماید اگر سادات نبودند معلوم نبود در ایران اسلامی چه سرنوشتی داشتیم.

وی اضافه کرد: مردم امروز از تأثیر امام زادگان بی‌اطلاع‌اند و این امر در جامعه نیاز به تحلیل دارد و همکاران ما در بنیاد پژوهش‌های الذریة النبویة در موسوعه خود به این مسئله پرداخته‌اند.

رئیس پژوهشکده الذریه النبویه گفت: بحمدالله جامعه المصطفی اصل رشته نسب‌شناسی سادات را تصویب کرده است؛ ما در این رشته اول راه هستیم و مسیری بسیار طولانی در پیش داریم و امیدواریم که برکات فراوانی را با شبهه زدایی مشاهده کنیم و فعلاً کار رشته نصب شناسی سادات از ایران شروع‌شده و این بنا راداریم که این رشته به کلیه نقاط جهان که سادات زیسته‌اند ارسال شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha