جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم در اهواز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه در امر وقف، احیای موقوفه‌ها و احیای سنت وقف حائز اهمیت است، گفت: نباید وقف در بین مردم مهجور و غریب باشد، باید همان طور که گذشتگان ما به این سنت عمل کردند، امروز نیز ما و نسل آینده به امر وقف آشنا بوده و به آن عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در نشستی با مدیرکل و معاونین ستادی اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، با بیان اینکه وقف، سنت دیرپای محمدی(ص) است، اظهارداشت: امیدواریم با توفیقات الهی در احیا و عمل به این سنت کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه در امر وقف، احیای موقوفه‌ها و احیای سنت وقف حائز اهمیت است، گفت: نباید وقف در بین مردم مهجور و غریب باشد، همان طور که گذشتگان ما به این سنت عمل کردند، امروز نیز ما و نسل آینده باید به امر وقف آشنا بوده و به آن عمل کند.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) اولین کسی بود که به این سنت عمل کرد، بیان داشت: امروزه در وقف کردن سستی به وجود آمده، به همین دلیل باید کاری کنیم که این سنت دوباره جایگاه خود را پیدا و از مهجوریت خارج شود و مردم نیز برای وقف کردن انگیزه پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه امیدوارم یک هجوم تبلیغی برای امر وقف صورت گیرد، تأکید کرد: اهل علم، ائمه جماعت، خطبا و روحانیون در امر وقف پیش‌قدم شوند تا این سنت محمدی(ص) احیا شود.

آیت الله موسوی جزایری، در پایان از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان به دلیل فعالیت‌های جدی در زمینه توسعه کار و فعالیت‌های متناسب با شرع اسلام قدردانی کرد.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha