جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دومین همایش ملی سیره امام رضا (ع) آموزه ها و کارکردها

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابن رضا مطرح کرد: در کتاب «ضیاء الابصار» اسامی ۲۴۸ مؤلف، ۴۶ مصحح متنی و ۴۳۹ کاتب و ناسخ خوانساری جمع‌آوری و نگاشته شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابن رضا فرزند  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به کتاب ضیاء الابصار بیان داشت: رویکرد این کتاب درباره علما و دانشمندان شهر پربرکت خوانسار است.

وی تصریح کرد:والد ما مرحوم آیت الله ابن الرضا،در این کتاب بیش از هزار نفر از علما و بزرگان تأثیرگذار منطقه مذهبی خوانسار را معرفی کرده‌، در مقدمه این کتاب از سابقه خوانسار مطالبی بیان‌شده که این شهر بعد از اسلام به وجود آمده و هیچ فردی غیر شیعی در این شهر مذهبی وجود نداشته است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابن رضا گفت: در خاتمه این کتاب به مناسبت، برخی اشخاص که به فرهنگ مردم خدمت کرده‌اند ازجمله کاتبان، خطاطان، شعرا، حکم باشی های سابق و طبیبان آن زمان معرفی‌شده‌اند.

وی اضافه کرد: در این کتاب اسامی 248 مؤلف، 46 مصحح متنی و 439 کاتب و ناسخ خوانساری جمع‌آوری و نگاشته شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابن رضا مطرح کرد: بزرگ‌ترین ویژگی این کتاب معرفی بزرگان مؤثر و معنوی منطقه خوانسار است و در این کتاب سادات نقوی و شجره این خاندان بررسی‌شده است.

وی ابراز داشت: مقبره امام‌زاده احمد که از نوادگان بلافصل امام هادی(ع) محسوب می‌شود و این خاندان در خوانسار وجود دارد که در این کتاب موردبررسی قرارگرفته  است.

وی در پایان گفت: در روایات آمده که در فتنه‌های آخرالزمان به قم و حوالی قم پناه ببرید در این کتاب اثبات‌شده است که شهر خوانسار از حوالی قم محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha