جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آئین معارفه رئیس جدید دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

حوزه/ هم‌زمان با حلول ماه ربیع المولود، مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با حضور آیت الله آملی لاریجانی رئیس محترم هیأت أمناء جامعه الامام الصادق علیه‌السلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع)، هم‌زمان با حلول ماه ربیع المولود، مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، با حضور آیت الله آملی لاریجانی رئیس هیأت أمناء جامعه الامام الصادق علیه‌السلام، برگزار شد.

در این مراسم که حضرات آیات باقری کنی و مصطفوی و جمع کثیری از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام(برادران و خواهران) حضور داشتند، آیت الله آملی لاریجانی ضمن تجلیل از خدمات آیت الله مهدوی کنی قدس‌سره در تأسیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و تقدیر از زحمات و خدمات حجت الاسلام و المسلمین مهدوی کنی، تغییر مدیریتی در نظامات اجرایی را امری طبیعی دانسته و افزودند که دانشگاه امام صادق علیه‌السلام ودیعه ای در دست همه ماست و باید برای اعتلاء آن تلاش کنیم.

رئیس هیأت أمناء جامعه الامام الصادق علیه‌السلام وظیفه اصلی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام را مطابق حکم مقام معظم رهبری دام‌ظله‌العالی تولید علوم انسانی و اسلامی و ارتقاء آن عنوان و ادامه دادند که ترجمه های علوم انسانی غربی عمدتاً ناقص و فهم نشده است و مفاهیم علوم انسانی غربی باید در بستر غرب فهم گردد.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان، بستر تمامی فعالیت‌ها در جامعه ایمانی را چارچوب قرآن و روایات به عنوان مفسر قرآن کریم بیان نمودند و افزودند: «باید با قرآن رفیق بود، صرف تلاوت هر چند به خودی خود خوب است، اما اساس کار باید در بستر معنوی قرآن کریم و توحید به عنوان اصل مفاهیم قرآنی باشد. باید باور کنیم قرآن را و با قرآن رفیق شویم. اساس این دانشگاه بر تقوا بنا شده و باید بر اساس قرآن و روایات با تقوا این راه را ادامه دهیم.»

حجت الاسلام و المسلمین  سعدی رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام نیز طی بیاناتی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت الله مهدوی کنی و تشکر از اعتماد هیأت أمناء جامعه الامام الصادق علیه‌السلام در انتصاب رئیس جدید دانشگاه،‌ محور عملکرد در دوره جدید را تحقق راهبردهای مقام معظم رهبری در حکم هیأت أمناء برشمرد.

وی عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی به دانشگاه را فرصتی مغتنم بر شمرده و با اشاره به اینکه راهبرد محوری مقام معظم رهبری به دانشگاه امام صادق علیه السلام، ارتقاء و تحول علوم انسانی اسلامی است، افزود که اساس کار دانشگاه نقد علوم انسانی غربی و تولید علوم انسانی اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین سعدی ظرفیت عظیم اساتید پرتوان و دانشجویان پرانگیزه، نخبه، مؤمن و انقلابی را ظرفیت بزرگ دانشگاه امام صادق علیه‌السلام بیان کرد و گفت تحول در علوم انسانی اسلامی امری پیچیده و سخت است و باید پایه های علوم انسانی غربی و مبادی آن را که پایه‌های تمدن غرب است، به خوبی شناخت و با اجتهاد در مبانی و مبادی علوم انسانی اسلامی به تحول و تولید علوم انسانی اسلامی پرداخت.

رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، حضور آیت الله آملی لاریجانی را در صدر هیأت أمناء جامعه الامام الصادق علیه‌السلام فرصت بزرگی عنوان کرد و ضمن تجلیل از شخصیت علمی آیت الله آملی لاریجانی و مطالعات عمیق ایشان در مبادی علوم انسانی غربی و اجتهاد در مبانی علوم انسانی اسلامی، استفاده از این ظرفیت بزرگ را نیز از اولویت های دوره جدید دانشگاه امام صادق علیه‌السلام دانست.

در این مراسم باشکوه حضرات آیات و حجج اسلام باقری کنی«عضو هیأت أمناء جامعه الامام الصادق علیه‌السلام»، مصطفوی«عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و استاد بزرگ فلسفه»، صدیقی«امام جمعه موقت تهران»،‌ مصباحی مقدم«عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام»، قمی«رئیس سازمان تبلیغات اسلامی» و آقایان دکتر آشنا«مشاور رئیس جمهور»، دکتر جلالی«رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی» و دکتر اسماعیلی«عضو حقوق‌دان شورای نگهبان» و جمعی اعضای هیأت أمناء و هیأت مدیره جامعه الامام الصادق علیه‌السلام،‌استادان و دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام،‌ رئیس و استادان پردیس خواهران و هیأت مدیره مجتمع فرهنگی آموزشی امام صادق علیه‌السلام حضور داشتند.

در پایان مراسم حکم ریاست حجت الاسلام و المسلمین سعدی به ریاست دانشگاه امام صادق علیه‌السلام توسط آیت الله آملی لاریجانی اعطاء شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha