جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معلم مسلمان در نروژ به خاطر دست ندادن با زنان شغلش  را از دست داد

حوزه/ بار دیگر یک مسلمان نروژی به خاطر اینکه حاضر نمی شود با زنان نامحرم دست بدهد مورد مجازات قرار می گیرد. این بار یک معلم نروژی به سبب دست ندادن با زنان نامحرم شغلش را از دست داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از siasat، یک مرد مسلمان در شهر اسلو پایتخت کشور اروپایی نروژ، که حاضر نشده با زنان نامحرم دست بدهد، شغلش را از دست داد.

یک معلم مسلمان که حاضر نشده هنگام سلام و احوال پرسی با زنان نامحرم، با آن ها دست بدهد، از محل کارش اخراج شده و در همین زمینه علیه این برخورد تبعیض آمیز شکایت کرده است.

طبق گزارشی که در یک روزنامه محلی نروژ منتشر شده، این مرد مسلمان که به عنوان معلم جایگزین در مدرسه ابتدایی اکبریک در شهر اسلو به کار مشغول بوده، علت اخراج خود را تبعیض آمیز دانسته و مدعی شده که در معرض خشونت و نژادپرستی نیز قرار گرفته است.

وی که حاضر نشده با زنان نامحرم دست بدهد گفته که دینش به وی اجازه این کار حرام را نمی دهد و به عنوان یک مسلمان باید به عقاید دینی وی احترام گذاشته شود.

گفته می شود که او یک معلم نمونه در مدرسه بوده و واجد تمامی شرایط برای تدریس  بوده است. در این میان مقامات در مدرسه اکبریک مدعی شده اند که پیش از استخدام او از دست ندادنش با زنان نامحرم آگاهی داشته اند.

لازم به ذکر است در حال حاضر سازمان ضدتبعیض اومود در نروژ درحال بررسی این پرونده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha