پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عباس رحیمی

امام جمعه خمینی شهر، احیای موقوفات را از برکات انقلاب دانست و گفت: موقوفات بازکننده گره های بسیار زیادی در جامعه بوده و خواهد بود و در این مسیر روحانیون بهترین مروجان سنت حسنه وقف هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خمینی شهر، حجت الاسلام والمسلمین عباس رحیمی، شامگاه یکشنبه در نشست تخصصی وقف، در جمع روحانیون اظهار کرد: به مناسبت هفته وقف لازم است چند نکته تاکید شود، نخست این که در آستانه چهلمین سالگرد جمهوری  انقلاب اسلامی هستیم و از برکات انقلاب احیای بسیاری از سنت های حسنه فراموش شده بوده است.

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به این مطلب که با مطالعه تاریخ می توان فهمید وقف از چه عظمتی برخوردار است، افزود: همانگونه که برکات و آثار موقوفات حضرت امیر(ع) در همان ابتدای اسلام تاکنون نیز ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: در رژیم منحوس پهلوی یکی از ضایعاتی که برای اسلام به وجود آمد بحث موقوفات بود که رژیم طاغوت آنها را  تصاحب کرد و با تلاش مسئولان انقلاب تمامی این سندها بعد از انقلاب باطل اعلام شد و موقوفات به اهلش برگردانده شد .

امام جمعه خمینی شهر خبر داد: امروز مخارج حوزه های علمیه و جلسات عزاداری اهل بیت علیهم السلام از همین باب تامین می شود.

 وی با ابراز این سخن که سنت اسلام این نیست که کارهای خیر را دولت انجام دهد، ادامه داد: هدف اسلام این است که مردم خود به یکدیگر کمک کنند و در قرآن آیات بسیاری درباره  انفاق بیان شده و هر کس به این سنت عمل کند تا ابد پاداش برایش ثبت خواهد شد.

حجت الاسلام رحیمی  تاکید اسلام بر این رویه را متذکر شد و از همگان خصوصا جامعه روحانیت خواست در مسیر خیر حرکت کنند و از یکدیگر سبفت بجویند، چرا که بهترین مروجان سنت حسنه وقف می توانند روحانیون باشند.

وی در پایان تصریح کرد: کسی که بنای خیری بگذارد مانند آب روان همیشه جاری و ساری است و موقوفات بازکننده گره های بسیار زیادی بوده و خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha