پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زیمبابوه

حوزه/ شورای عالی مسلمانان زیمبابوه با انتشار بیانیه‌ای اعمال تحریم‌های ناعادلانه از سوی آمریکا علیه مردم ایران را محكوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شورای عالی مسلمانان زیمبابوه بیانیه‌ای مبنی بر محکومیت اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران توسط ایالات متحده آمریکا منتشر کرده است. در این بیانیه آمده است:

«شورای عالی امور اسلامی زیمبابوه مجدداً تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران توسط دولت دونالد ترامپ آمریکا را محکوم می‌کند. تحریم‌ها غیرقابل توجیه هستند و حتی متحدان اروپایی آمریکا و همچنین بقیه جهان پیشرفته نیز آن را محکوم می‌نمایند.

نقش بازگرداندن تحریم‌هایی که توسط دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، ريیس جمهور سابق، زمانی که توافق هسته‌ای 2015 به دست آمد برداشته شد، هدف قرار دادن کشورهایی است که ایران با آنها تجارت خواهد کرد. تحریم‌هایی که صادرات نفت، حمل و نقل و امور بانکی ایران را هدف قرار می‌دهند و هدف آن تضعیف جمهوری اسلامی ایران و تقویت دشمنان اسلام مانند اسرائیل و رژیم‌های دست‌نشانده آمریکاست.

دولت دونالد ترامپ، سیاست‌هایی را علیه اسلام و به طور واضح در راستای اسلام‌هراسی دنبال کرده است که از  نمونه‌های آن ممنوعیت سفر مردم به آمریکا از کشورهای خاص اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران یک موضع اصولی اتخاذ نموده و قاطعانه سیاست‌های سازگار خود را در خاورمیانه حفظ کرده است. این موضع قوی و محکم در مورد کشورهای سوریه، یمن و مسأله فلسطین گرفته شده است. این امر به مذاق دولت اسلام‌هراس آمریکا که از اسرائیل پشتیبانی می‌کند (همانطور که در اقدام تحریک‌آمیز انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس دیده می‌شود) خوش نیامده است و دولت آمریکا همچنان از رژیم سعودی در نسل‌کشی در یمن حمایت می‌کند.

کشورهای اروپایی که بخشی از معاهده هسته‌ای 2015 بودند، همچنان متعهد به آن و علیه اعمال تحریم‌ها هستند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha