پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام محسن قمرزاده

حوزه/ سومین پیش نشست علمی همایش ملی دیدگاه‌های قرآنی حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(ره)، به میزبانی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از اصفهان،حجت‌الاسلام محسن قمرزاده، دبیر علمی همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)، در سومین پیش نشست این همایش در مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان ابراز داشت: وقتی به عنوان طلبه وارد حوزه می شویم، قرآن اهمیت ویژه ای می یابد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله فاضل لنکرانی(ره) می فرمودند «قرآن هم تاثیر معنوی و هم مادی در زندگی ما دارد» گفت: سختی هایی که در حوزه حدیث وجود دارد، در حوزه قرآن وجود ندارد و دغدغه بررسی سند وجود ندارد، چون همه از ناحیه خداوند متعال است وشما مطمئن هستید که همه از ناحیه خداوند صادر شده است.

حجت‌الاسلام قمرزاده با تاکید بر اینکه دلالت های ظاهری آیه را می تواند براحتی تحقیق کرد  در خصوص رتباط طلبه و قرآن، اظهار کرد:  آیت الله فاضل لنکرانی(ره) برضرورت یک دور مطالعه با تامل قرآن توسط طلبه تاکید داشتند و می فرمود «ما طلبه ها برای قرآن چه کرده ایم» و حتی معتقد بودند من در طلبه بودن کسی که قرآن را مطالعه نمی کند، شک دارم.

دبیر علمی همایش ملی دیدگاه های قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) ادامه داد: تفسیر یک عملیات تخصصی است که به متخصص نیاز دارد و همانگونه که فقه و اصول درس خارج دارد، تفسیر هم باید درس خارج داشته باشد.

وی با اشاره به کتاب قرآنی «مدخل التفسیر» آیت‌الله العظمی لنکرانی(ره) که به مباحث علوم قرآنی می‌پردازد، افزود: این کتاب دارای چهارمحور اعجاز قرآن و شبهات آن، قرائات، اصول تفسیر و تحریف‌ناپذیری و شبهات تحریف ناپذیری است.

حجت الاسلام قمرزاده  با اشاره به همکاری مجموعه‌ها و مراکز پژوهشی در برگزاری همایش ملی دیدگاه های قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۲۵ نهاد همکار در این همایش حضور دارند و  پیش نشستی در هند نیز برگزار شد ه است.

دبیر علمی همایش ملی دیدگاه های قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) با بیان اینکه ۲۰ مقاله سفارشی در مورد همایش نیز ارائه شده است عنوان کرد: به همه مقالات پذیرفته شده در همایش امتیاز مقالات عملی ISC اعطا و مقالات برگزیده نیز در مجموعه مقالات به چاپ خواهد رسید.

وی اعلام کرد: همایش ملی دیدگاه های قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره)، روز ۱۸ بهمن ماه یعنی روز رحلت معظم له که احیاگر فاطمیه هستند، برگزار می شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha