سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری

حوزه/ عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نهاد نماز جمعه و تریبون‌های مقدس امامت جمعه مرکز وحدت بوده و دل‌ها را به هم نزدیک می‌کنند، به‌گونه‌ای که می‌توان گفت نهاد نماز جمعه شیرازه الفت بین مردم و نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، امروز در آئین تکریم و معارفه مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، با اشاره به دشواری‌های فراروی ائمه جمعه، اظهار کرد: امامان جمعه مصادیق بارز مقاومت، صبر و پایداری در برابر مشکلات و موانع موجود هستند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز فتنه‌ها و شداید مختلفی ائمه جمعه را تهدید می‌کند، اضافه کرد: شایعه‌پراکنی‌ها و دروغ‌های مختلفی که علیه ائمه جمعه صورت گرفته و مطرح می‌شود، تنها برخی از دشواری‌هایی است که ائمه جمعه به‌صورت روزانه با آن‌ها سروکار دارند.

حجت‌الاسلام کوثری در ادامه با اشاره به خدمات و برکات امامان جمعه در جامعه اسلامی، افزود: باید با دید بازتری به این عرصه نگاه کرد، زیرا خدماتی که از ناحیه نهاد امامت جمعه متوجه جامعه و کشور اسلامی می‌شود بسیار باارزش و مهم است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از امتیازات و خدمات زیبای ائمه جمعه ایجاد امنیت است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مسیر عبادت را برای مردم هموار کنیم نخستین گام در این راستا ایجاد امنیت است.

وی تصریح کرد: تریبون‌های نماز جمعه مردم، جامعه و دولت را از ناهنجاری‌ها نجات داده و در بخش‌های مختلف روحی و روانی، اجتماعی و فرهنگی امنیت آفرین است.

حجت‌الاسلام کوثری اضافه کرد: تریبون‌ نماز جمعه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بسیج کننده نیروها به جبهه‌های دفاع مقدس بوده و در این زمینه نقش مهمی را ایفا کردند.

وی ادامه داد: امروز هم نهاد نماز جمعه و تریبون‌ مقدس امامت جمعه، مرکز وحدت بوده و دل‌ها را به هم نزدیک می‌کنند، به‌گونه‌ای که می‌توان گفت نهاد نماز جمعه شیرازه الفت بین مردم و نظام است.

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از خدمات حدود 9 ساله حجت‌الاسلام حسین عابدینی در کسوت مدیریت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده به‌عنوان مدیر جدید این شورا در استان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha