سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
همایش ملی «روش پژوهشی آیت الله العظمی سبحانی» در کرمان

حوزه/ همایش ملی روش پژوهشی حضرت آیت الله جعفر سبحانی، با حضور طلاب خواهر و برادر استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، همایش ملی روش پژوهشی حضرت آیت الله جعفر سبحانی با حضور طلاب خواهر و برادر استان کرمان برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی، مدیر حوزه علمیه کرمان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و شرکت کنندگان، به نقش پژوهش در تعلیم و تربیت پرداخت و آن را امری مهم و ضروری برشمرد.

در ادامه پیام حجت‌الاسلام والمسلمین عبدلکریم بهجت پور، مدیر حوزه علمیه خواهران توسط حجت الاسلام ربانی مدیر کل پژوهشهای عمومی حوزه های خواهران قرائت شد و سپس خانم حاجی مقصودی، دبیر علمی همایش به ارائه گزارش پرداخت.

در بخش دیگری از این همایش، حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی استاد درس خارج استان کرمان و از شاگردان آیت الله العظمی سبحانی پیرامون شخصیت معظم له صحبت کرد. همچنین حجت الاسلام و المسلمین عزالدین رضانژاد، دانشیار جامعه المصطفی و از شاگردان حضرت آیت الله سبحانی به روش پژوهشی ایشان در فرقه نگاری و فرقه شناسی پرداخت.

پس از آن، خانم زهرا برغمدی به عنوان یکی از برگزیدگان این جشنواره به ارائه مقاله خود پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین حصاری، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران به عنوان آخرین سخنران این مراسم هم از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر و تشکر کرد و استمرار برگزاری چنین همایشهایی را ضروری دانست.

در پایان این همایش از برگزیدگان دو نفر آقا از شهر قم و سه نفر خانم از شهر کرمان تقدیر به عمل آمد.

 آثار برتر به شرح زیر است:

  • روش شناختی تفکیک حقیقیه از اعتباریه در علم اصول استنباط از دید آیت الله سبحانی (مصطفی همدانی)
  • بررسی مبانی نظریه سروش در خصوص وحی (تجربه دینی) از دیدگاه آیت الله سبحانی (زهرا برغمدی)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha