جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم بر لزوم استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در راستای احیای فریضه امر به معروف تاکید کرد و گفت: فراگیری امر به معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی امروز در نشست شورای معاونان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای خردادماه دو جلسه با حضور اعضای این شورا برگزار شده، اظهار کرد: با توجه به قانون 24 ماده‌ای مجلس وظایفی را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم واگذار کردند و در این راستا نیز شوراهای امر به معروف در بخش‌های استان قم به ویژه در منطقه پردیسان تشکیل شده است.

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه شوراهای امر به معروف در قنوات و سلفچگان نیز به زودی تشکیل می‌شود، عنوان کرد: در استان قم 10 منطقه مختلف را شناسایی کرده و با مسئولان این مناطق جلسات مختلفی را برگزار کرده تا با استفاده از توان طلایه‌داران کارهای مورد نیاز را دنبال کنیم؛ در میدان آستانه حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران نیز دفاتر ویژه را تقویت کرده که این دفاتر در طول هفته فعالیت خود را به صورت ویژه دنبال می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم از اجرای طرح‌های مختلف با مشارکت پلیس امنیت اخلاقی، اماکن و اصناف یاد کرد و گفت: هر ماهه شورای تخصصی اصناف برای احیای فریضه امر به معروف در اتحادیه‌ها برگزار شده است و در مراکز گردشگری، بانک‌ها و امکان تجاری نیز فعالیت‌های مورد نیاز دنبال می‌شود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در راستای احیای فریضه امر به معروف تاکید و خاطرنشان کرد: فراگیری امر به معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش است؛ در قرارگاه مردمی اربعین نیز غرفه‌های برادران و خواهران امر به معروف را به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی برپا کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و مقدماتی در عرصه امر به معروف مطرح کرد: در حوزه رسانه به‌منظور تبیین فعالیت‌های ستاد گام‌های مورد نیاز برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای فریضه امر به معروف شیوه برخورد با افراد باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر ادارات در تکریم مراجعه‌کنندگان بتوانند به نتایج مورد نظر برسند اعتماد مردم به حاکمیت و نشاط آن‌ها افزایش می‌یابد.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وضعیت حجاب و عفاف در سطح شهر قم باید مطلوب‌تر شود، عنوان کرد: فراگیری امر به معروف و نهی از منکر در راستای تحقق این هدف اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام// ۱۵// ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha