جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هفته وحدت در کردستان

​حوزه/ معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: موارد و اشتراکات بسیاری بین اهل سنت و اهل تشیع وجود دارد که این مشترکات می تواند زمینه ساز وحدت عملی در جهان اسلام باشد، لذا باید این موارد مشترک در جهان اسلام پررنگ تر شوند.

حجت الاسلام اصغر شایسته دستجردی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین جشنواره «قرآن محور یه‌کیه‌تی»، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: همه کسانی که زیرپرچم اسلام قرار دارند، برادر هستند و اختلاف بین آنها معنا و مفهومی ندارد.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به تلاش دشمنان در پررنگ کردن اختلافات جزیی بین سنی و شیعه در کشور، اظهار کرد: دو مذهب شیعه و سنی از این مبدا هستند و اختلافاتی که بین آنهاست، بسیار جزیی و قابل گفتن و مطرح کردن نیست، لذا همه مسلمانان برادران دینی همدیگر محسوب می شوند.

وی افزود: خوشبختانه وحدت بسیار خاص و قابل توجهی بین برادران اهل سنت و تشیع در استان کردستان داریم که با وجود تلاش دشمنان برای برهم زدن این وحدت، بازهم شاهد زندگی مسالمت آمیز این برادران دینی در کنار همدیگر هستیم.

حجت الاسلام دستجردی ادامه داد: موارد و اشتراکات بسیاری بین اهل سنت و تشیع وجود دارد که این مشترکات می تواند زمینه ساز وحدت عملی در جهان اسلام باشد، لذا باید این موارد مشترک در جهان اسلام پررنگ تر شوند.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دشمنان امروز توطئه های بسیاری در آستین برای از بین بردن وحدت در جهان اسلام دارند و بارها شاهد این توطئه ها بوده ایم، ولی بینش و بصیرت ملت ایران و پیروان مذاهب اسلامی مانع از تحقق این توطئه ها شده است.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: امروز دسیسه های تفرقه افکنانه دشمنان بسیار پیچیده شده است، لذا مسلمان باید بصیرت و دشمن شناسی خود را تقویت کنند و راه نفوذ دشمنان وحدت جهان اسلام را سد کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha